Må jeg fjerne udluftningen på faldstammen?

Jeg har haft 2 toiletter, på hver sin etage, men på den samme faldstamme. Faldstammen er udluftet over taget.

Nu har jeg fjernet det øverste toilet og flyttet det til et andet lokale på samme etage. Dermed har jeg stadig 2 toiletter, men de er på hver sin faldstamme som er tilsluttet kloakken 2 forskellige steder under mit kældergulv.

Må jeg så godt fjerne den øverste del af den gamle faldstamme. Og dermed også fjerne udluftningen over taget?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
........du har mulighed for at fjerne udluftningen i taget og i stedet montere en DURGO ( tror jeg nok det hedder ) udluftningsventil i skunken ,
har selv haft en sådan og den lugter absolut ikke ,

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra g.lykke

........du har mulighed for at fjerne udluftningen i taget og i stedet montere en DURGO ( tror jeg nok det hedder ) udluftningsventil i skunken ,
har selv haft en sådan og den lugter absolut ikke ,

god arbejdslyst


Korrekt.
HUSK også at der skal være udluftning fra det andet toilet.

Husk at lukke hullet i taget, da det kan regne ned, når du fjerner faldstammen.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Jeg kender godt sådan en ventilfætter som kan erstatte udluftningen over taget. Sådan en er plan B.

Allerhelst vil jeg helt fjerne udluftningen. Må jeg ikke det?

Den nye faldstamme har en VVS-mand monteret, og der er hverken ventil eller udluftning. Skulle der have været det? Toilettet fungerer fint, og der er ikke vacuum eller andre skavanker nogen andre steder i huset.

Det med at lukke hullet i taget kommer lidt bag på mig.... Kan jeg ikke nøjes med at sætte spand under hullet?
Citat fra alfleha

Jeg kender godt sådan en ventilfætter som kan erstatte udluftningen over taget. Sådan en er plan B.

Allerhelst vil jeg helt fjerne udluftningen. Må jeg ikke det?

Den nye faldstamme har en VVS-mand monteret, og der er hverken ventil eller udluftning. Skulle der have været det? Toilettet fungerer fint, og der er ikke vacuum eller andre skavanker nogen andre steder i huset.

Det med at lukke hullet i taget kommer lidt bag på mig.... Kan jeg ikke nøjes med at sætte spand under hullet?


At du ikke har vacum må bero på at faldstammen kan få luft et andet sted fra.

Den spand du vil bruge :roll: hvem og hvornår skal den tømmes.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Den kommunale forvaltning kan stille krav om udluftning, da en stor del af det offentlige net udluftes gennem private udluftninger, så selvom det ikke er nødvendigt, kan de godt kræve det. sad

Mvh. Carsten.
Annonce
Nu vil jeg fortælle en lille historie om en pige, der ikke vidste noget om indeklima.
Hun flyttede ind i en lejlighed og gik i gang med at fjerne tapet. Bedst som hun var igang fandt hun et hul i væggen, der gik lige ud til det fri. Hun tænkte; "Det må jeg da hellere lukke til inden det bliver vinter" og det gjorde hun...

En månedstid eller 2 efter syntes hun at der begyndte at lugte lidt af mug, men kunne ikke finde ud af hvor det kom fra.
...Men det fandt hun ud af en dag hun kom hjem, der var nemlig kommet noget skimmelsvamp-et-eller-andet på hele den ene ydermur...

Hun skyndte sig at lave hul igen og satte varmekanon op, og hun vaskede vægge i alle mulige ting, som hun ikke kan huske navnene på længere... og det kom aldrig igen...

Jeg vil bare lige fortælle med det her, at udluftning og ventilation, specielt i vådrum, men også alle andre steder, er super vigtigt. Både for ejendommen og for ens helbred!

Det er ikke for sjovt at nogle bruger 30.000 kr på et klima anlæg!

Og har du fliser på dit badeværelse, så holder fugerne heller ikke særlig godt, hvis ikke du sørger for at lufte meget ud.

Den lille lav-d-selv-pige
Hej Kristine!

Tak for din fine historie om udluftning af vådrum. Jeg er helt med på vigtigheden af udluftning, og jeg er skam også ved at etablere ventilationskanal med en ordentlig bandit af en propel i.

Mit spørgsmål gik på en anden type udluftning, nemlig af faldstammen, som er det rør som der løber bimmelim og bummelum igennem når man trækker i snoren (eller trykker på knappen).

Jeg er stadig ikke blevet meget klogere, så jeg tror jeg følger Carstens råd og spørger på Teknisk Forvaltning.
He he... Godt så biggrin :oops:

Den lille lav-d-selv-pige
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis