Tegltag samles med tagpaptag hvordan?

Jeg skal opføre en tilbygning.
Det bestående hus har et 45 Gr. tegltag.
Tilbygningen skal have tagpaptag.

Hvordan støder man disse sammen bedst muligt?

Hilsen Torben
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Den absolutte mindste taghældning er 5 gr.= 88 mm./pr./meter.

Er sammenbygningen mod side af eksisterende bygning?

------------------
Poul Erik

PE

Oprindeligt indsendt af Orla Nautrup:
Hej

Jeg plejer at lade taget dreje op ad hovedbygningen, så underlag og tagpap fortsætter op til 2. lægte. Derefter monteres trykimprægneret lægte/forskalling i passende tykkelse oven på pappet som nederste lægte.
Den nederste "lægte" klodses op med tappapstykker så der er luft under og der fastgøres med skruer igennem opklodsningerne.
Underlaget for tagpappen kan også monteres mellem spærene, så der er mere plads til nederste trykimprægnerede lægte.

Til Poul Erik:

Jeg mener 2,5 cm pr m. er nok i hældning! Er der noget der er gået min næse forbi, eller er det bare "ØVL" tongue

------------------
www.orla-nautrup.dk

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Orla Nautrup (den 22-10-2002).]
Hej pev.

Det er helt fint du giver din erfaring videre til andre hvis det var et korrekte svar du gav, men har du ikke erfaring hermed vil jeg anbefale at du holder lav profil.

Fortæl mig lige hvad du ved om tagdækning, det ser ud til du ved alt om det.
Jeg synes det er sk. irriterende du forklarer sådan en gang øvl.

He he biggrin

Mindste hældning på et tagpaptag er iflg. tagpapbranchens oplysningsråd 1:40 eller 1,5 grader eller 2,5 cm pr meter.

Mvh
ThomasB
Annonce
Og skal vi så komme tilbage til stilen og tonen der har holdt sig så flot lige siden starten og indtil nu.

På forhånd tak.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Hej.

Absolutte mindste taghældning på fladt tag er 5 grader, ellers skal jeg nok have min elærepenge tilbage.

Thomas, vil du også ødelægge den gode ånd i dette indlæg, jeg synes du nu skal til at blive voksen, eller i det mindste tænke dig om før du udtaler dig.

------------------
Poul Erik

PE

Undskyld undskyld undskyld, prøvede bare at lave lidt grin med dagens håndgemæng, ved at kopiere pev's eget svar til mig fra en anden debat, ind på et svar til ham selv smile
Det blev han sgu sur over.
Dokumentation for at pev har sagt det jeg skrev: http://www.lav-det-selv.dk/ubb/Forum2/HTML/001145.html

Jeg undskylder mange gange igen..

pev, skynd dig ned i banken og hæv checken fra din læretid smile
http://www.boligtorvet.dk/boligtorvet/web.nsf/HidIDLookup/X9101BD6C70EF6DDCC1256AE70031AF62

Og endnu et link: http://www.raadogdaad.dk/?nodeid=685

Jeg undskylder igen

Mvh og undskyld
ThomasB
Som endnu en gang undskylder smile
Hej igen.

Nej, jeg blev overhovedet ikke sur Thomas.
Jeg har nu slået op og i reglementet og må "tilstå" at i drenge har ret, det er kun 2,5 cm. pr/mtr. sorry.
I tilfældet som her kører vi tit på erfaring, Jeg husker ganske klart, at vi i studietiden blev påduttet, at flade tage minimum skulle have 5 gr. det har jeg altid rettet mig efter, uden at slå op i reglementet. Det viser sig her at det faktis en god forklaring på, at læreren ikke altid har ret. Fejlkonstruktion er der jo ikke tale om i dette tilfælde.
Men..... i må sk' da tilstå, at 5 gr. er bedre end 1 gr. personligt synes jeg det er for lidt, hvis tagfladen skal stå tør.

------------------
Poul Erik

PE

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis