Kom gerne med en god ide.

Åh sad jeg har et stort problem, min mand er igang med at lave stue ovenpå, men ak nu har han lige sagt at han nok desværre er nød til at sætte reb op :shock: sådan så jeg ud da han sagde det.
Det er fordi der er en masse skrå og ulige kanter og hjørner hvor han ikke kan sætte en liste op.
men nu håber jeg en af jer har en bedre ide end reb for det er jeg ikke meget for. cry
Håber på en god ide.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I "gamle dage", før rebets tid, var det meget brugt med en "skyggekant", altså ikke en skyggeliste.

Personligt synes jeg den ser udmærket ud, og gerne malet i en kontrastfarve, som ikke nødvendigvis skal være sort.

Jeg har desværre ikke et billede, eller er istand til at lave en skitse, men det er der sikkert nogen her i forummet som kan.

Mvh.
bodker

Jeg ved ikke lige hvad du gør ved de skrå/skæve steder hvor du ikke vil have reb op, men den mand må du da af med biggrin

Der er efter min smag ikke noget mere smagløst og retrokikset end skyggereb. Smag og behag er som alle ved altid en personlig ting - men skyggereb er undtagelsen som bekræfter reglen.

Så ud med manden og ring efter en håndværker :wink:

Lars

-------------------------
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
fortæl fortæl hvad er skyggekant????
Faolum du har ret , men min mand kan heller ikke lide reb men han gør sit bedste her i dette totalt skæve men meget charmerende hus. :lol:

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Fynbo - Det glæder mig at du kunne se det sjove i min kommentar. Man kan ellers komme slemt til skade, hvis man prøver på at være lidt morsom og det sjove ikke helt kommer frem mellem linierne.

Held og lykke med listerne.

Hold fast i at løsningen ikke bliver skyggetov.......for alt i verden.

Lars

-------------------------
Det er en aftale Foulum MEN så kom med en anden ide. du lyder som en med en masse gode ideer. smile

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
OK. Men så må du lige slippe nogle flere oplysninger.

Hvad er der på væggene/loftet der hvor de skæve vinkler opstår?

Beskriv gerne problemet lidt mere detaljeret.

Lars

-------------------------
Der er træ på loftet og tapet på væggene som er malet og det er et gammelt hus så der er et hjørne hvor der en dør og så nogle hjørner er skrå, lød det ikke nemt.??? man kan ikke sætte lister op som ellers ville være det nemmeste men også mest almindelige så hvad gode ideer har du.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Skyggetov....... !
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.....skal du i hvert fald ikke bruge.

Tja, hvis loftsbrædderne allerede er sat op, er det for sent at anvende skyggemellemrum eller hvad det hedder. Altså der hvor manden saver loftsbrædderne af så de er 1-2 cm. for korte i hver ende og hvor bunden af det mellemrum der så er tilbage op i mod væggen er malet mørkt.

Jeg ville anvende lister til både udvendige og indvendige hjørner.

Til de indvendige hjørner vil jeg evt. bruge en firkantliste savet i den rette vinkel på min skønne DeWalt bord/kapgering sav eller hos den lokale trælast. Det er ikke særligt dyrt at få dem til at køre en pind gennem saven. Lidt slesk tale og billig portvin er som regel nok. (Husk endelig at undlade de tomme løfter der kun må tilsættes hvis man skal opnå noget hos en kvinde........undskyld).

Det udvendige hjørne kan forsynes med en liste lavet vha. den overfræser manden tit har sukket efter i Jem&Fix og som han nu kan se et formål med at købe. Med et ekstra værktøjssæt og lidt øvelse kan man derefter lave mange eksotiske listeprofiler selv og i tiden frem spare mange penge på dyre lister med avancerede profiler. Et godt tip til julegaver i fremtiden. Lav lister til hele familien - de vil elske dig for det.

Held og lykke med listerne.

Lars

-------------------------
Du lyder som om du kan køre på charmen.
Dine gode råd skal jeg lade gå videre.
Tak for hjælpen.

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Er det ikke muligt, helt at droppe nogen form for lister eller stuk eller tov.

Jeg har netop afsluttet mit badeværelse, og der støder vægge og loft til hinanden uden nogen form for afslutning. Jeg synes det ser helt fint ud, fordi loftet er hvidt og væggene farvede og dermed kommer der en naturlig afslutning på hhv. loft og væg.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også