Pris på murearbejde?

Hej

Jeg er ved at skulle bygge til, hvis tekniskforvirring vil. I den forbindelse har jeg fået en mure til at give en pris på at få det muret.
Tilbygningen er 8 * 6 m. Tagfod er i 4.5 m. Rygningen er 8.5 m.

Indermuren skal også mures med mursten.
Jeg har regnet ud at der skal mures 8000 sten i ydermuren.

Muren har givet en pris på 80.000 kr, uden materialer og stillads.
Er det kun mig der synes det er mange penge?

Søren
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om jeg syntes det er mange penge. Der er jo meget der spiller ind. Er det med moms for det første?
Skal der graves og støbes fundament? Skal der pudses? Hvordan skal der fuges? Hvor mange vinduer/dørhuller er der? Hvordan "sættes" tilbygningen på huset...er der meget arbejde i det?
Alt sammen noget der influerer ganske betragteligt på prisen.
Du skriver også noget om rygning...skal han også lægge tag???

Hvis der skal 3 mand på sagen koster det jo omkring 7000+moms PR: DAG!!!
Jeg ville få et kontroltilbud hvis jeg var betænkelig ved tilbuddet, men husk på, at det nogen gange kan være dyrt at vælge den billigste!!!!
Prisen jeg har fået er uden regning..

Muren skal ikke have noget at gøre med at støbe fundament, det er gjort når han kommer. Væggene skal pudses indvendigt. Jeg ved ikke hvad type fuger det er, de er vist meget almindelige. Der skal laves fire dør/vindues huller. Tilbygningen skal laves i forlængelse med det eksisterende hus, der er ingen hjørner eller andet mærkeligt i vejen, der skal mures i forbandt. Han skal ikke lægge tag, han skal "kun" mure.

Jeg har læst andre indlæg her på siden, hvor der er nogen der snakker om at en mure kan mure 600 sten om dagen, hvis man så tager at dividere det med 7 timer, så bliver det lige omkring 87 sten i timen.
Hvis vi så tager de 16000 sten der skal mures og dividere det 87, så er det lige omkring 184 timer. Så kan vi ligge 30 timer til til at pudse væggene indvendigt plus diverse. Ialt 214 ~ 220 timer. 80.000 : 220 = 363 kr i timen. Hvis mine beregninger holder stik, så synes jeg måske det er lige i overkanten, uden regning.

Søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej søren f
Du bliver taget meget alvorligt ved røven med dette "tilbud".
Find en anden murer.
Ps. Der "går ca.65 sten til en m2.
Leo :wink:

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Dem med at en murer kan lægge 600 sten/dag kender jeg ikke, men hvis den er ok ( det formoder jeg den er ). Så mangler du fortsat prisen på oppasseren. Og så er prisen jo pludseligt langt længere nede, altså regnet som: kr / mand / time....

Og når du regner nogle timer med til at pudse soklen og lave hullerne i den eksisterende mur for at mure de to bygningsdele sammen er det måske ikke så vildt igen.... Husk på at mureren vel selv medbringer tvangsblander, baljer, mureskeer, osv osv. Det koster jo også i slid på disse dele. Og det er der kun dig til at betale, uanset om det er sort eller ej....

Men om du ønsker arbejdet lavet uden regning er jo en sag mellem dig og din samvittighed og skattemyndighederne cry

Men prøv at få et andet tilbud... der er jo ingen garanti for at et "sort" tilbud er det billigste.......

MVH Njord
Til Njord-> Jeg ved heller ikke om det passer det med de 600 sten om dagen, det var bare nævnt i et gammelt indlæg http://www.lav-det-selv.dk/viewtopic.php?t=4980&highlight=mursten

Muren skal ikke pudse sokkel, da denne skal beklædes med sten, det gør jeg selv.

Med hensyn til min samvittighed, den har det nu fint nok. For det første, er det så vidt jeg ved ikke ulovligt at få lavet ting, uden regning. For det andet synes jeg at jeg bidrager rigeligt i forevejen.

Det kan godt være at det er prisen for sådan et stykke arbejde, jeg ved ikke hvor lang tid sådan noget tager, jeg forsøgte bare at prøve at få et indtryk af tidsforbruget.

Søren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hej
få det muret på akkord evt efter normal arbejdstid dette kan gøres for ca 2,-kr pr sten + mat det er det billigste du kan få.
mvh 2hansen
Citat fra njord

Men prøv at få et andet tilbud... der er jo ingen garanti for at et "sort" tilbud er det billigste.......


Tilslutter mig ovennævnte, med den lille krølle.
Her er overhovedet "ingen garanti"
Hverken for pris, udførelse eller senere opståede skader.
PS: Prisen her i området ligger for branchen på ca. 6 kr. pr sten. og det er for "ØKOLOGISK" arbejde. -Uden regning-
-Jeg ved klart -hvad jeg ville vælge- BYG-GARANTI for det går rigtig hurtigt, lige p.t..

Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

-Har lige tjekket datoer for indlæg- Du er sikkert allerede færdig
men min morale er dog den samme.
Hvordan gik det ?

Retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

hej..
vil lige sige at hvis en mure kan lægge 600 sten på en dag så er det højst sandsynligt en skal mur uden på et beton hus og dem kan de bare kaste op hvor imod hvis en mure skal bygge et hus så er der flere ting han skal tage højde for og derfor tager det længere tid
vh
Bjørn

Bjørnen

Smil og vær glad.... husk det nu.....
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også