Rep af sydvendt mur

Hej allesammen.
Nu har jeg i lang tid fulgt med uden at være medlem på siden, men når man skal have et godt råd, så er det vist her. Jeg håber I vil hjælpe.
Jeg har et gammelt pudset/kalket hus fra 1900. Den sydvendte gavl er mildt sagt hårdt medtaget af vind og vejr. Pudsen sprænger af, murstenene flækker/springer/revner. Hvad gør jeg? Har overvejet muligheden at hyre en murer, men med lidt LDS i blodet vil jeg jo egentligt gerne selv. Hvor svært er det af skifte de kære mursten, hvilken pudsemørtel skal jeg bruge?
Mange spørgsmål, men håber I vil hjlpe.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Zakken

Du kan godt lave det hele selv. Det bedste resultat fås ved at hyre en mure og du er murearbejdsmand. Du kan lave alt det nemme og muren laver slutpuds / lære dig hvordan det laves.
Det samlede resultat kan blive billigere hvis muren viser dig hvordan det bliver lavet godt og hurtigt.
Selvom man er GDSer så er der kun 24 timer i døgnet.

Se:
http://www.sns.dk/byer-byg/infoblade-bygbevar/
raadvad.dk
og Skalflex.dk
Om det skal være netpuds renovering eller kalkmørtel er en smagssag.
Ren cement mørtel må du ikke bruge da det ødelægger hele facaden.

God arbejdslyst
Thomas

Mvh Thomas

Tusind tak for hjælpen, det er vist bare at komme igang når ellers temperaturen vil.
Jeg skal lige ha undersøgt den netpuds, det lyder som løsningen for mig.
Gavlen er meget udsat for vind og vejr. Huset ligger frit og vind og regn suser omkring gavlen.
Men jeg er faktisk blevet lidt glad for det gamle skæve hus, stormen i januar hev taget af flere naboejendomme, og væltede nærmest genboens nye havemur. Mit hus? Tjah, der skete intet.
Hej igen

Hvad med at isolere samtidigt? Det er ikke meget dyere da netpudsen danner yderste lag. Har selv gjordt det da min hulmur var blevet "væk".

Skalflex beskriver det på hjemmesiden.

T

Mvh Thomas

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis