Tak for den gode tone her på LDS!
Jeg læste igår en debat andetsteds om et komfur. Spørgeren efterlyste grunde til, at hendes ovn i komfuret ikke varmede, mens alt andet inkl. lys i ovnen virkede. Det viste sig at være en sprunget sikring (hvilket flere var venligt behjælpelige med at vejlede hende i), hvilket hun ikke lige havde tænkt over, da det ikke var hele komfuret, der ikke virkede...
Efterfølgende blev hun belært om (af en anden kvindelig debattør): "almindelig banal fejlsøgning gøres FØR man råber på hjælp, og sikringer er altså også inden for kvinders ompetanceområde."
Selvom jeg er rigtig dygtig :wink: til at tjekke eltavlen (automatsikringer i.ø.), når noget ikke dutter, så er jeg ikke sikker på, at jeg havde tjekket den i hendes situation...
Fra min tid som administrativ blæksprutte i Teknisk Afdeling på Bornholms Centralsygehus ved jeg, at også mænd kan finde på at ringe efter hjælp, hvis ex. læselampen ikke virker, før de har tjekket, om stikket sidder i stikkontakten...
Så for nu at udvide vores allesammens kompetanceområde:
Har I været ude for situationer, hvor det ikke virkede oplagt, at problemet var en sprunget sikring?