Sænkning Thorsten 32 17-02-2005 08:38 hej er der nogen der har erfaring med at sænke bilen ved at få presset fjedrene lidt sammen (under opvarmning)? Hvor kan man få det gjort? Mvh Thorsten 9 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
njord 6397 7120 17-02-2005 09:10 ØHHHH Køber man ikke bare nogle kortere fjedre specielt beregnet til netop den pågældende bilmodel... Det andet lyder lidt for ukontroleret til at det vil være sikkert... Bliver fjedrene blødere?? Bliver de lige korte ?? Osv..... MVH Njord
Thorsten Trådstarter 32 17-02-2005 09:16 Hvis man har en bil der ikke findes sænknings sæt til, så er der ikke så meget andet at gøre. Mvh Thorsten
njord 6397 7120 17-02-2005 11:27 Jeg mener at have set nogle klemmer man kunne spænde fjedrene sammen med.... Men hvor kan jeg ikke huske og det er også nogle år siden... Men begynder du at varme på fjedrene vil du ændre på deres fjederevne og det tror jeg ikke er nogen god ide..... Har du evt prøvet at søge efter sænkningssæt i fx sverige eller tyskland ??? MVH Njord
ThomasPont 509 17-02-2005 12:32 Citat fra ThorstenHvis man har en bil der ikke findes sænknings sæt til, så er der ikke så meget andet at gøre. Jeg mener også at have set de klemmer, Njord skriver om. I øvrigt er der jo altid den mulighed at lade være med at sænke den :wink: At give den kortere fjedre uden samtidig at gøre dem hårdere må efter min vurdering være skidt for både komfort og køreegenskaberne, med andre ord en dårlig ide... Hvis fjedrene varmes så meget op, at de kan deformeres, må de da også få ændret deres fjederegenskaber og styrke?? Hvis bare alt GDS var som LEGO...
HansW 902 17-02-2005 15:29 Ja, opvarmningen vil jo ødelægge fjederstålets hærdning. Det går heller ikke at skære en vinding af. Så ligger fjederen ikke rigtigt an i fjederskålen. Iøvrigt kan SBI forlange at se en godkendelse for fjedre, der ikke er standard. Jeg har på et tidspunkt haft min sænket, men det var ved hjælp af to sække cement, 14 isokern-rør og 4 sække leca-nødder. Det virker! Bare husk at fordele vægten. Leca-nødderne kan evt. hældes ned omkring det andet. Hans Er det godt?Eller er det bare godt nok? Annonce
Sputnik 330 17-02-2005 17:33 Citat fra Thorstener der nogen der har erfaring med at sænke bilen ved at få presset fjedrene lidt sammen (under opvarmning)? Hvor kan man få det gjort? Jeg har ikke selv erfaring med at få varmet fjedre op, men jeg ved at www.topcar.dk for en del år tilbage havde en bil, hvor de fik varmet fjedrene op, og "genhærdet" dem, da det ikke var muligt at finde sænkningsfjedre der gav nok. Kontakt evt. dem for nærmere info. Bemærk at det vist ikke er tilladt at sænke mere end 35-40mm., og at synshallen kan kræve at se TUV godkendelsen på sænkningsfjedrene, og har du ikke den kræver de nok at se dig igen til omsyn med nogle andre fjedre - hvilket jo er rimelig surt. I Tyskland har jeg set komplette 60-80mm. sænkningssæt til især Golf og Polo, det burde kunne tilfredsstille selv en hardcore sænknings-freak :wink: Thomas Thomas
retro04 533 8900 17-02-2005 20:04 Hej! - Kunne man ikke bare save en ring/vinding af fjedrene- Så bliver den pæn lav. Men husk lige at købe et sæt synsfjedre. :wink: mvh.retroo4 -....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-
JørgenE 2376 4040 17-02-2005 21:43 Prøv et firma med amerikanerbiler. du kan købe netop den klemme bl.a. Njord taler om, der trækker fjederen sammen. Det er lir, ikke særligt komfortabelt men det er jo heller ikke det du ønsker. Du har vel set de amerikanervogne der er forsynet med el-afjedring, så de kan hæve og sænke sig, og sågar hoppe når de holder stille - det ser eddersjovt ud og må virkeligt være en imponator. Om man så også vil have lysstofrør under vognen er nok et spørgsmål om ens alder. Mvh. JørgenE
ThomasPont 509 18-02-2005 06:54 Citat fra JørgenEDu har vel set de amerikanervogne der er forsynet med el-afjedring, så de kan hæve og sænke sig, og sågar hoppe når de holder stille - det ser eddersjovt ud og må virkeligt være en imponator. Om man så også vil have lysstofrør under vognen er nok et spørgsmål om ens alder. Ja, low-riders er for skægge :lol: :lol: Prøv at se billederne her: http://www.low-riders.com/month.htm Så kan en kedelig, dansk sænkning godt gå hjem og lægge sig Hvis bare alt GDS var som LEGO...