Male på akrylfuge

Hej

Jeg har netop sat glasvæv op i et køkken, og har lagt en smal akrylfuge i hjørnerne, og samlingen mellem væg og loft. Efter at have malet loftet første gang med Flugger loft maling revner den maling som dækker akrylfugen (den skaller dog ikke af).

Bør man ikke umiddelbart kunne male på en vandbaseret akrylfuge (det står der ihvertfald på pakningen) ? Jeg mener ikke at jeg har haft problemer med det før ?

Er der nogle ting jeg kan gøre de steder hvor jeg allerede har malet ? Og kan jeg behandle de fuger som endnu ikke er malet så malingen ikke revner der ?

På forhånd tak.

Mvh

Jakob
Hej Jeg har netop sat glasvæv op i et køkken... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal købe en ordenlig fuge! hvis du køber denne her får du ingen problemer. den er dyrere end alm. acrylfuge men den holder.
http://www.danalim.dk/dk_product/byggeri/fugemasser/ms_byggefuge_552/

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jeg synes nu ikke den fuge er specielt bedre end mange andre msms.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg brugte 5 tuber i huset under en stor renovering sidste år. jeg har fuget på forskellige materialer og ingen af dem er revnet. så jeg tror på den. er også blevet anbefalet sikaflex.

http://marinelageret.dk/baadpleje-285/sika-produkter-322/sikaflex-290-dc-naaddemasse-3099.html

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Kan nogen svare på om en efterfølgende overmalning efter et par dage vil skjule problemet?
Male på Akrylfuge.....

Problemet er tiden for at være HELT gennemtør = efter 6 uger!!!!
- Og så skal malingen kunne "give sig", da Akrylfugen kan arbejde 10-15 %  
Så når malingen "kun" er 3-5% elastisk, vil den unægteligt revne.
Højere glans vil måske have en stærk nok overflade/ mere elastisk, og så er der bedre chance for at undgå revnerne.

Alternativt, ville jeg undgå at male fugen!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Mal ms fugen over 2 til 3 gange så holder den !

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jeg har lige et tillægsspørgsmål til denne! Jeg skal til at male på for grundet glasvæv.
Jeg har mange hjørner i lysninger osv der skal ha akryl.
Hvad er rækkefølgen mht maling og Akryl?
Maling - Akryl - Maling?
Akryl - Maling - Maling?

Jeg er under tidspres så jeg må gå efter hvis noget revner.


Mvh
Taus
Jeg har lige et tillægsspørgsmål til denne! Jeg skal til at male på for grundet glasvæv.
Jeg har mange hjørner i lysninger osv der skal ha akryl.
Hvad er rækkefølgen mht maling og Akryl?
Maling - Akryl - Maling?
Akryl - Maling - Maling?

Jeg er under tidspres så jeg må gå efter hvis noget revner.


Mvh
Taus

Maling - Akryl - Maling

Er der en måde hvorpå man kan teste, om en fuge er gennemhærdet/hærdet nok til at kunne blive malet? 

En nål, ligesom når man tester om en kage er gennembagt, el. lign? 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også