Montering af WC uden skruer

Kan det anbefales at fastgøre toilet med evt. montagelim eller silikone? eller andet? Hvis man ikke ønsker at benytte skruer.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har montert vores toilet på en "pude" af syrefri silikone og det sidder fint fast. Ingen grund til at bøvle med skruer.

Mvh F. S.
Jeg vil ikke anbefale andet end skruemonteringen.

Porcelænets på foden af toiletstolen er ofte ikke plan og dermad vil din limning være svær at få helt OK hele vejen rundt. Og hvormeget denne fugning holder ved jeg ikke, og toilettet er beregnet til at monteres med skruer. Så vil du være sikker på det holder så monter med skruer.... :wink:

MVH Njord
Hvad mener du med at det holder?
Hvad er det der kan ske? -det vælter vel næppe, :o
Ja uden at være ekspert på området: "toiletkummer eller toiletstole" så udsættes toiletter faktisk for ret massive påvirkninger. Jeg arbejder selv hos Pressalit ( vi laver stortset kun toiletsæder ) og herfra kender jeg til en del tests der er ret kraftige, og de simmulere jo blot de påvirkninger et toilet sæde/låg får gennen tiden. Fx vil de skulle tåle en kraftig belastning når man sidder på sædet og på låget. ( vi opererer oftest med 280kg eller mere ) Desuden laves en sidevejs påvirkning af sædet ( simulerer at man sidder og rokker fra side til side, eller trækker sig ind på sædet fra en kørestol ) her testet 30.000 gange et tryk på den ene side af brædtet, på 130kg ( som jeg husker det ).

Så ja i yderste konsekvens vil et toilet kunne vælte !! :oops: !! :oops: !!

MVH Njord
Uha uha og fy for fanden.
Kan i se jer selv ligge på gulvet med bar røv,halvt dækket af
af tøndens indhold som egentlig var tiltænkt en lang tur i kloakrørene?
En grim grim tanke.
Nå, men spøg til side.Jeg er før "løbet" ind i toiletter der var støbt
fast på gulvet.Vidst en gammeldags måde at gøre det på.En moderne
måde kunne være at lægge et stykke plastik ud på gulvet,en god stor
klat jord fugtig beton,på med tønden,træk med en fuge ske rundt om
"tønden".Lad det tørre og skær plasten rundt kanten.
Fordele?Toilettet kan fjernes igen,gulvet er som nyt og den store
klump beton gør at "spanden" ikke vælter,så man undgår ovenstående
skræk scenarie.
God "vind".
Leo

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Annonce
Silvan sagde jeg skulle bruge en Bostik Hybrid byggefuge. Den var ligefrem godkendt til formålet biggrin
Godkendt til hvad ???

Er der ike bare tale om en fugemasse der er med fungicider og badeværelses godkendt. ( altså beregnet til fugerne mellem gulv og væg samt i hjørnerne i bruserummet ) ??? :wink:

MVH Njord
Jo sikkert. Det var også derfor jeg sluttede af med en smiley.
De er for morsomme ude i Silvan nogle gange.

Det er en Bostik Hybrid 2620. -Det prøver jeg med.
Min erfaring siger mig at det er skruerne der dur. Ikke fordi en fuge ikke holder - men fordi det altså er væsentligt nemmere at løsne 4 skruer end at løsne en silikonefuge, hvis det bliver nødvendigt.

Da vi i sin tid havde en murer til at lægge fliser i badeværelset fastgjorde han efterfølgende toilettet med en silikonefuge. Herefter bredte sig en kraftig stank fra toilettet - det var ikke monteret korrekt (Skomager - bliv ved din læst :!: ) Herefter måtte fugen skæres op, silokonefugen fjernes mekanisk og kemisk - og så borede jeg altså 4 skruer i gulvet, monterede toilettet korrekt - og siden har alt været i sin skønneste orden biggrin

mvh Martin
Tænkte, at du måske kunne hjælpe med et godt svar. Vi er ved at lægge nyt klinkegulv over et gammelt terrazzo gulv. Er nu nået til toilettet. Spørgsmålet er: kan man afmontere toilettet medens gulvet bliver lagt, og derefter midlertidigt sætte toilettet løst på gulvet, selvfølgelig over afløbet, således at man kan benytte det indtil gulvet er klar til den blivende montering

TK
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis