Indbygningslys

Hejsa.
Da jeg skal til at lave en trappe, som er meget mørk ved trinene, skal jeg have lavet lidt lys ved føderne.
Det skal være nogen lamper som kan bygges ind i en væg, og det må ikke være spot, da jeg syntes de lyser for meget. og de må ikke være meget større end det spot fylder.
Har søgt lidt på nettet, men syntes ikke jeg kan finde sådan nogle.
Er der nogen herinde der ved hvor man kan købe sådan nogen lamper??
Mvh Panikken

Wanne win, then take a finn
Hejsa. Da jeg skal til at lave en trappe, som er... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil blot nævne, at en 1 W lysdiode altså giver temmelig meget lys. Den kan slet ikke sammenlignes med en almindelig lysdiode, der bruger ca. 20 mA. En 1 W bruger 350 mA ved ca. 3,5 V. De skal i øvrigt have køling. Skrues eller evt. epoxylimes på noget aluminium, som samtidig kan være en del af lyskilden.

Der er i øvrigt nogle 5 W på trapperne. Det bliver fremtidens "halogener". De holder ca. 100.000 timer (gælder også for 1 W). Det er ca. 11 år non-stop...

Farven på lyset angives i grader kelvin. Jeg mener, de varmhvide hedder 3300 K. De meget hvide 5500 K.

Køb evt. et par stykker at eksperimentere med.

Med venlig hilsen

Lars K

Lars K
øh - måske lidt useriøst - men Bilka havde indbygninglys på bud, der netop var vinklet for at kaste lyset ud. Skulle bare skrues op under!

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også