Indbygningslys

Hejsa.
Da jeg skal til at lave en trappe, som er meget mørk ved trinene, skal jeg have lavet lidt lys ved føderne.
Det skal være nogen lamper som kan bygges ind i en væg, og det må ikke være spot, da jeg syntes de lyser for meget. og de må ikke være meget større end det spot fylder.
Har søgt lidt på nettet, men syntes ikke jeg kan finde sådan nogle.
Er der nogen herinde der ved hvor man kan købe sådan nogen lamper??
Mvh Panikken

Wanne win, then take a finn
Hejsa. Da jeg skal til at lave en trappe, som er... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej njord

Jeg kan ikke forstå at du ikke overvejer at bruge lysdioder til lys under trinene, de kan fås i hvide og op til 1 W prøv at se www.brinck.dk jeg tror at med lidt snilde vil det se fantastisk ud.

Jeg er godt klar over at det nok ikke er en billig løsning, men jeg tror det vil være flot og diskret.

Hilsen Jørgen H
Til Julle: Min erfaring med lysleder (Har proevet at montere det) er at det kan ikke i sig selv lyse noget op, ihvertfald ikke uden lampe til den og den fylder. Jeg synes lysleder er meget flot, men det er kun til pynt, ikke til at lyse noget op.

Til JoergenH: Det vil da ikke se saa paent ud med lysdioder. Hvad vil du montere dem i? Og saa er de jo kun 1W, det lyser ikke noget op.

Med Venlig Hilsen

Soeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Søren

Nej vi snakker ikke om 1 diode, men læg mærke til lyssignalerne hvor man skal have ekstra blus på signalet, der bruger man lysdioder. De har næsten ikke noget strømforbrug og holder enormt lang tid, og ryger der 20-30 stykker ser man det ikke.

Se f.eks. http://www.ledtronics.com/ds/136dd/default.asp bemærk strømforbruget.

Mvh. JørgenE
Til JoergenE:

Jo, jeg ved godt at de bliver brugt i lyssignaler, og at de lyser kraftigt. Men hvordan vil du montere dem under en trappe, saa det bliver paent.

Med Venlig Hilsen
Soeren
Det jeg søgte var hverken spot eller hallogen, men en lampe som skulle bygges ind i trappens sider, da den er helt lukket også i begge sider.
Da, den derfor bliver for mørk, ville jeg bare have nogen lamper som skulle bygges ind, helst med mat glas og de skal være firkantet.
Må gerne være af stål,

Wanne win, then take a finn
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Panik!

Jeg har ikke forstand på dette, men tænkte, :oops: at det måtte kunne laves på undersiden af trinene, f.eks. med indfræsede nummerpladelygter fra en bil.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Det var måske en løsning.

Wanne win, then take a finn
Citat fra JørgenH

Hej njord

Jeg kan ikke forstå at du ikke overvejer at bruge lysdioder til lys under trinene, de kan fås i hvide og op til 1 W prøv at se www.brinck.dk jeg tror at med lidt snilde vil det se fantastisk ud.

Jeg er godt klar over at det nok ikke er en billig løsning, men jeg tror det vil være flot og diskret.

Hilsen Jørgen H


Hej Jørgen det overvejer jeg bestemt også....
Hvad hedder de dioder du vil anbefale ??
Jeg er ikke nogen ørn i elektroik betegnelser....
Men lode sammen gå normalt hel godt..

Kan du evt hjælpe med et par gode søge ord,,,

MVH Njord
Til Panikken.

Prøv at kigge på varene fra http://www.paulmann.de. På deres site kan du downloade deres katalog som pdf fil (stor). Jeg har set at Johannes Fog i Lyngby forhandler noget af sortimentet. Jeg vil tro at de har noget du bruge. Jeg har ingen ide om priserne.
Til njord

Jeg ved ikke om de hedder noget specialet, er heller ingen ørn i elektronik betegnelser, men så vidt jeg kan finde ud af hedder de vist bare 1W lysdioder, hvis der ligger en elektronik forretning i nærheden af dig så prøv at tale med dem, de kan garanteret hjælpe dig.

Til soernf

Jeg havde forestillet mig at fræse dem ind i undersiden af trinene, det tror jeg godt man kan få til at se pænt ud, og du har da ret i at 1W ikke er meget men det skal jo også kun bruges som orienteringslys.
Jeg har på et tidspunkt lavet et kontrolpanel til min båd med røde lysdioder, ikke 1W men mindre, og de giver næsten for meget lys, så jeg tror at 1W lysdioder i hvide kan gi det lys der skal til.

Hilsen
Jørgen H
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også