Gips eller træ?

Hej

Jeg er ved at isolere vores skur i carporten. Skal jeg afslutte med dampspærre? Og hvad skal udenpå isoleringen? Jeg skal jo nok hænge noget på vægene. Så det skal kunne holde til nogle kilo. Kan gips klare det? Hvad ser pænest ud?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

1. Forskalling af reglar eller stållægter med afstand 60 cm center/center. :shock:
2. Isolering biggrin
3. 1. lag gibs. :?
4. Dampspærre (hvis rummet er varmere end udenfor).
5. 2. lag gips ialt 2 lag for styrkens skyld. :twisted: :twisted:

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Til et værksted/garage ville jeg ikke bruge gips til slutbeklædning - alt for skrøbeligt! - og da især, hvis det ikke er opvarmet, idet fugten dermed vil stå og "bølge" frem og tilbage gennem gipsen.

I stedet en form for træbeklædning - f.x. rustikbeklædning. Tåler slag og stød fra ophængt værktøj/haveredskaber etc.

Mvh.

Jan R.
Hej!!

Jeg byggede værksted for ca. 4 år siden, jeg har 90 cm mellem reglarne, derefter dampspærre, forskalling med 40 cm mellem, og til slut 2 lag gibs.

Grunden til jeg har dampspærren bag ved forskallingen, er at man kan trække flexrørerne, til strømmen, uden at perforere dampspærren.

Jeg bruger mit værksted til både jern, metal og træarbejde m.m. jeg tænker ikke over at skulle gå og passe på væggende, og jeg har ingen problemer med at de ikke kan holde.

2 Lag gibs kan, med den rigtige ravplugs bære 60 kg/skrue, dvs at hvis man feks. har en værktøjstavle som er sat op med 4 skruer, kan den bære 240 kg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis