Sprayhood i glasfiber

Hej, er der nogen der kan hjælpe med følgende:
Min båd Beneteau Baroudeur mk.2 skal snart have en ny spray-hood, da jeg altid har spray-hooden slået op påtænker jeg at lave den i krydsfiner og eller i glasfiber, men hvordan opbygger jeg den? Jens

Lillelit
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jens herup jensen

Hej, er der nogen der kan hjælpe med følgende:
Min båd Beneteau Baroudeur mk.2 skal snart have en ny spray-hood, da jeg altid har spray-hooden slået op påtænker jeg at lave den i krydsfiner og eller i glasfiber, men hvordan opbygger jeg den? Jens


Hej Jens.
Se nu har jeg aldrig rigtigt forstået hvorfor mine medmenesker der sejler sidder og gemmer sig bag en sprayhood, sejlerlivet er noget med en våd r... og masser af frisk luft. Har selv haft Katamaran og her sidder vi da ikke og gemmer os.
Men selvfølgelig hver sin lyst !!! :lol:
Du har flere mulighedder for at bygge en sprayhood, om det skal være i glasfiber eller andet matriale er lidt op til dit Muldvarpeskind. Jeg ville nok vælge en model hvor du nærmest har et fast vindspejl i den nederste halvdel, det kan du bygge af Plexiglas og aluminium, og så stadig have en sejldugs top. En af de ting du skal tage højde for er vinden i forhold til din sejlads, er sprayh. for stor og klodset vil det have ret stor indvirkning når du sejler på foran for tværs til agten for tværs. måske du skulle tage det med i dine overvejelser. Jeg ved også at du ved Masnedø marine kan købe halv færdige vindspejl hvor du selv går ind og laver det sidste med tilretning, jeg mener også at have set engang at de tilbød at lave dem til forskellige bådtyper.
Prøv lige at tjekke de mulighedder først, er det ikke sagen så skal jeg gerne forsøge at hjælpe dig.

V.h Håndværkeren smile
Hej håndværker, tak for dit svar vedr. spryhood. Du har ret mht. at krybe i læ under eller bag en sprayhood, men efter mange års sejlads i joller, kvart-tonner og h-båd bliver man jo med årene noget skrøbelig så hvis du har en god løsning på mit spørgsmål vedr. at bygge en sprayhood i et fast solidt matriale vil jeg meget gerne hører det.
Iøvrigt klik på vedhæftede billede af båden hvor du vil se at den er udstyret med et akryl vindskærm som jeg eventuelt kunne integrere i den faste sprayhood. Desuden er båden over sprayhooden udstyret med en "pensionistbøjle". mvh. Jens

Lillelit
Hej Jens. smile
Det vil blive for omfattende at skrive det ned til dig her på disse sider, så du kan få min mail adr. hvor du kan sende mig din mail adr. så vil du få mit Tlf. Nr. det vil være noget nemmere for mig at forklare dig det end at sidde og skulle skrive det hele ned her. biggrin biggrin

[email protected]

V.h Håndværkeren smile
Inter er for omfattende til at kunne beskrives her 8)
Ellers er links jo også tilladt at bruge....
Formålet er netop at man kan dele erfaringer og tips... og at man senere vil kunne genfinde disse med søgefunktionen.

Og at andre med samme problem/udfordring vil kunne finde svar de vil kunne bruge eller drage erfaringer fra...

Og nu efter vi har fået mulighed for billeder er det jo blevet langt mere brugervenligt....

Vi vil jo også gerne se resultatet når det foreligger.....

Bare en lille øf.....

MVH Njord
Hej igen, jeg har sendt dig en mail, men den mislykkedes pga. forkert mail adresse. Så jeg ligger den ind her:

hej håndværker,

Tak for din ulejlighed med at besvare mit indlæg i 'lav det selv'.
Hvis du går ind på min hjemmeside vil du kunne se min båd med sparyhood og fast vindskærm fra alle sider.
Hvis du sender mig en mail med dit tlf, nr. så lad mig vide hvad tid på dagen du bedst traffes?
Venlig hilsen
Jens

Tlf.: 25307332
e-mail: [email protected]
site: www.krakesvej.dk/jens

Lillelit
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis