Vådrums sikring

Hej Gør det selv folket.

Jeg er ved at lave et nyt badeværelse på 1.sal på 14.kvm og havde en diskution med en kammerat omkring reglerne for vådrum sikringen.

Han siger at hele rummet incl. vægge skal have vådrums sikring, men jeg mener kun det er gulvet og Brusekabine samt rundt om håndvask eller såkaldte vådrums soner.
Håber der er nogen der kan give et korrekt svar på det. ??

Wikingboat 21
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skal lave hele rummet selv, er der meget mere end vådrumssikring du skal have styr på.

Jeg købte selv By & Bygs anvisning 200 "Vådrum" før jeg gik i gang. Det er de bedste 200,- kroner jeg nogensinde har givet ud. Den beskriver ALT hvad der er værd at vide om vådrum og er meget velskrevet og let at gå til.

Du kan købe den hos Byggecentrum.

Rigtig god fornøjelse. Vådrum er et vildt spændende lav-det-selv projekt.
jeg har selv lige været igang med badet. Jeg fik at vide at det ikke skulle vådrumssikring rundt om vasken med mindre du har armatur med brusehoved!!!! Du skal ha vådrumssikring i bruser + en halv meter udenfor bruserafgrænsning samt hele gulv med en 10 cm kant hele vejen rundt. Husk manchetter, sealband og alle de andre ting der skal til.

arnstein
Der er FLERE meninger om vådrum end der er folk der udfører det wink
Derfor er der kun ÉN ting du bør gøre, og det er som alfleha skriver.
Køb By & Byg 200!!! Det er den man bør rette sig efter. Selvom det ikke er en lov, og du som sådan ikke SKAL gøre hvad den skriver, er det den publikation som alle i byggeriet henviser og refererer til.
Du kan spørge alle dem du vil, men hvis du vil have din ryg fri skal du gøre som beskrevet i den bog, og ikke som VI eller manden i Jem&Fix siger!!!

Held og Lykke biggrin
Morten B M---> Som du selv skriver i din signatur:
"Vil du være sikker på at du laver tingene 100% korrekt og efter loven
henvises til bygningsreglementet og SBI-anvisninger"

Man kan ikke lave det bedre end gældende regler og retningslinjer. Kan man dokumentere at man har fulgt dem vil man stå temmelig solidt i en eventuel tvist.
Hej
Skal der lavet vådrumssikring når man laver et toilet på 1.sal ?
Jeg har læst en masse indslag omkring badværelse på 1.sal, men kan intet finde når man kun laver et toilet? confused
Broholm, det skal du.
Som jeg erindrer det er vådzonen også på et toilet gulvet med kanten op ad væggen samt området bag vasken. Jeg kan ikke huske det præcist, men det er vist omkring 30-40 cm uden om vasken og 5-10 cm op ad væggen fra gulvet.
Hvis du anvender en svejset og vandtæt gulvbelægning som vinyl er der ikke krav om yderligere vådrumsikring af gulvet.
Skal man vådrumssikre når det er brusekabine med bund.
Naturligvis.
For hvis der ingen bund var, var der jo ikke noget at sikre. Eller stå på for så vidt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis