Kan man slette....

Hej med alle jer computerkyndige...

Jeg tænkte på hvordan man sletter alle de forskellige brugernavne, adresser, hjemmesidenavne, osv... Man gennem tiderne har anvendt.

Fx hvis man går ind på www.google.com kommer der jo en "million" tidligere søge tekster frem når man går igang med at skrive en ny... På samme måde med forskellige log ind navne maskinen huser for en. Men da man nogen steder nåske er med kortvarigt og egentligt gerne vil slette log ind navnet der ikke bruges længere. Mange steder vil forsellige log ind navne jo komme på et rullefelt hvor man kan vælge.. og her er forskellige gamle ogfejltastede brugernavne med....

Det vil jeg egentligt gerne kunne styre hvad maskinen gemmer og hvad den ikke husker mere.. Er der nogen der kan komme med et godt bud ???

På samme måde med explorernenuens indtastnngsfelt. Kan jeg rense hukommelsen her ?????

MVH Njord
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan styre de nævnte ting via Funktioner-->Internetindstillinger.

På fanebladet "Generelt" kan du fjerne cookies og andre midlertidige filer. Du kan også slette dine spor med "ryd oversigten".
I fanebladet "Indhold" er der et afsnit, der hedder "Personlige oplysninger". Hvis du klikker på "Autofuldførelse" kan du dels slette de oplysninger, Explorer har gemt (for eksempel dine tidligere Google-søgninger og webadresser), dels definere, om den overhovedet skal huske den slags.

Det kan godt være, der af og til er brug for en mere grundig oprydning, og så er det nok nødvendigt med et program som det Anje henviser til.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Det vil jeg kigge lidt nærmere på......

Og ja der ligger garanteret en masse gamle "synder"

MVH Njord
Citat fra njord

Hej med alle jer computerkyndige...

Jeg tænkte på hvordan man sletter alle de forskellige brugernavne, adresser, hjemmesidenavne, osv... Man gennem tiderne har anvendt.

Fx hvis man går ind på www.google.com kommer der jo en "million" tidligere søge tekster frem når man går igang med at skrive en ny... På samme måde med forskellige log ind navne maskinen huser for en. Men da man nogen steder nåske er med kortvarigt og egentligt gerne vil slette log ind navnet der ikke bruges længere. Mange steder vil forsellige log ind navne jo komme på et rullefelt hvor man kan vælge.. og her er forskellige gamle ogfejltastede brugernavne med....

Det vil jeg egentligt gerne kunne styre hvad maskinen gemmer og hvad den ikke husker mere.. Er der nogen der kan komme med et godt bud ???

På samme måde med explorernenuens indtastnngsfelt. Kan jeg rense hukommelsen her ?????


Hej Njord.

Jeg har fuldstændig sammenproblem som du har haft, synes det er møj irriterende man ikke kan slette rullefeltet i f.eks. google.
Jeg har prøvet som der er beskrevet, men det virker ik! Fik du det til at virke.

PE

Jeg iler med at kundgøre min sidste opdagelse inden for lige netop det område.
Bemærk venligst at jeg er ITspasser om nogen er det. Derfor er min stolthed næsten ubeskrivelig når jeg kan bidrage med noget inden for denne sære verden!! :-)

Jeg rensede min Google ved at stille markøren i søgefeltet og blot klikke enter
i det tomme felt. Så dukker alle emnerne op.
Flyt markøren ned på første uden at foretage noget i øvrigt. Dette felt markerer sig og så kan man delete og vupti, så forsvinder det ud i cyberspace.
Det samme gør sig gældende for de andre tilsvarende, f.eks. brugernavne osv man har brugt.
Jeg har tidligere også fjernet det ved at slette cookies, men jeg synes ikke alt forsvinder og så forsvinder der noget, som jeg hellere ville have haft bevaret.
Håber dette kan bruges af andre, og kan det, vil jeg gå 2 tommer over ret resten af dagen! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Vælg funktioner derefter internetindstillinger.

På fanebladet generelt tryk på knappen slet og vælg det du vil slette.

Oversigt (oversigt over besøgte websteder de sidste 20 dage ved standardindstilling, kan ændres andetsteds.)

Formulardata (F.eks. søgninger på google.)

Adgangskoder (Koder som IE selv taster ind)

Cookies (Små filer der kan indeholde forskellig info. F.eks bruges en cookie mange steder til autologin men bruges også til at styre hvilke reklamer der er set, hvad der trykket på osv.)

/Jacob
Citat fra Cata

Vælg funktioner derefter internetindstillinger.

På fanebladet generelt tryk på knappen slet og vælg det du vil slette.

Oversigt (oversigt over besøgte websteder de sidste 20 dage ved standardindstilling, kan ændres andetsteds.)

Formulardata (F.eks. søgninger på google.)

Adgangskoder (Koder som IE selv taster ind)

Cookies (Små filer der kan indeholde forskellig info. F.eks bruges en cookie mange steder til autologin men bruges også til at styre hvilke reklamer der er set, hvad der trykket på osv.)

/Jacob


Hej.

Mange tak for hjælpen. smile

PE

Til KTM.

Den metode kendte jeg ikke, men det virker :-)
Mange tak for rådet.


Mvh Sømanden
Mem stadigvæk ligger er den masse på jeres maskine, som i ikke ser.
Download Ccleaner og brug den ofte, alt efter hvor meget i surfer rundt, men læs lige en manual på den først.
Dette program finder i også hos spywarefri og Annette har lavet en oversættelse til den.
Supergodt program som også virker på Vista.

Sniffer  
Ccleaner er perfekt.. første gang i bruger det vil i få fjernet en masse "left overs" på PC'en og det er mange mb der er tale om.
Der er også en del der rydder op i registreringsbasen og på nogle maskiner der er meget slemme kan man let mærke forskel på maskinen før og efter.
Men husk den rydder meget. Nemlig også jeres password til forskellige hjemmesider som LDS og andre ting.. Så hvis ikke man kan huske sine passwords så kan man være på...
Det kan hentes her: http://www.ccleaner.com/

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis