Nyt spørgsmål omkring brændekløver

Hej med jer,

Jeg var herinde og få nogle gode råd med hensyn til en manuel svensk brændekløver.

Efter at have prøvet en, har jeg skiftet mening og vil i stedet ud og have en automatisk brændekløver. Har haft bestilt en mindre Güde model (4 tons), men den kan desværre ikke fås længere.

I stedet har Råd og Dåd tilbud på en Millarco kløver (7 tons)
http://www.millarco.dk/
Jeg vil gerne høre om der er nogen herinde som har erfaring med netop den kløver.

Jeg syntes man har hørt en del om dårlig kvalitet hos millarco produkter - eller er det bare mig?

Håber I kan hjælpe

Peter M
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Texas braendeflakker. Den er fuldstaendigt maegen til Millarco'en, men om hydraulik pumpen er den samme, kan jeg jo ikke sige noget om.
Jeg er meget glad for min Texas, men det kommer jo ogsaa an paa hvor meget du skal bruge den. Jeg har feks. braendeovne, og der er den fin til det forbrug. Men jeg kunne forestille mig, at hvis det var til braendefyr, med mere forbrug, saa skulle man nok vaelge en kraftigere model.

Soernf
Den vil sikkert kunne klare en hel del. Det der kan blive tvivlsspørgsmålet hvorlænge holder pumpe og cylinder samt ventil!!!

Og så naturligvis noget om hvilke størrelser brændeknuder du vil flække.
Og naturligvis en faktor som brænde sorten !!! Der er meget stor forskel på at flække noget retgroet gran og så noget knudret eg...

Min egen maskine er en model der ligner Güdes til forveksling. En model med kombination af en vuggesav oh en lodret kørende cylinder. Maskinen har en flække kraft på 7 ton. Og den har klaret hvad der er blevet fodret med indtil nu. Fordelen ved min maskien er at den ¨sammenklappet kun fylder 1x1 m og den har hjul for let transport til arbejdsstedet. Men jeg var også heldig at finde den brugt.....

Så jeg tror du vil kunne klare dig med den kraft du får og jeg tror også du skal være glad for at det ikke blev en 4t model... de ser oftest meget kleine ud efter min smag...

Tillykke med maskinen og god arbejdslyst...

MVH Njord
Vedr Brændekløvere

træ med en diameter på ca 20-22 ,tørret i 1½ år hvor stor kløver skal der til for at klare dette ?

evt link til maskiner på 5-6 ton burde vel kunne klare det ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis