Hårdehvidevarer til den bedste pris, men HVOR ?

Hej med jer allesammen

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe med hvor man køber gode solide hårdehvidevarar til en helt rigtig pris, Nej jeg mener ikke "varme" varer. Det drejer sig om en emhætte, køleskab, opvaskemaskine, kogeplade og indbygnings ovn. Alle af anerkendte mærker osv.

Hvor er prisen bedst ???

Venlig hilsen Njord

MVH Njord
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har med fordel brugt www.Pricerunner.dk
Godt værktøj til at finde den laveste pris og så ellers smiden den i hovedet på den lokale forhandler som oftest vælger at sælge dig varen til den samme pris.
Det er bedre at ringe rundt til et par hvidevareforhandlere. Mange af dem har rabataftaler med større firmaer, så det kan være en fordel at oplyse at man arbejder sådan et sted (det behøver ikke at være sandt, det bliver ikke checket (og hvis det endelig skulle blive checket er forretningen nok alligevel interesseret i at sælge..)). Der spørges også af og til om hvilken pris man har fået opgivet andre steder; så gælder det om at havve et godt svar parat, men det skal naturligvis være realistisk.

Især hvis man, som du, skal købe flere ting på en gang plejer der at være gode muligheder for en klækkelig rabat.
citat:
Oprindeligt indsendt af njord:
Hej med jer allesammen

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe med hvor man køber gode solide hårdehvidevarar til en helt rigtig pris, Nej jeg mener ikke "varme" varer. Det drejer sig om en emhætte, køleskab, opvaskemaskine, kogeplade og indbygnings ovn. Alle af anerkendte mærker osv.

Hvor er prisen bedst ???

Venlig hilsen Njord



Hej njord

Jeg vil stærkt anbefale St. Ajstrup Brugs, det lydder måske lidt skørt men de har alt i hårdehvidevarer, køkner, badeværelser mv. Og de er altid til at snakke med. Vi har nu købt både nyt komfur og opvaskemaskine og generelt har vi fået et afslag på omkring en 1000,- på begge dele og så kører de varerne ud for en.

Hej

Den seriøse måde at gøre det på er at først og fremmest finder man ud af hvilket mærke og model man vil have.

Dernæst udvælger man 2 - 4 seriøse leverandører som får nøjagtig de samme oplysninger at give pris ud fra.

Lad den billigste levere varen og meddel de andre at de var for dyre.

Alt andet er useriøst kræmmermentalitet.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Annonce
Orla skal have lidt ret i hans opråb !!
Men hvis det drejer sig om en enkelt vare, kan det ofte betale sig at kigge ind hos forskellige forhandlere og få deres bedste bud på den pågældende vare.. Så kan man jo vælge.
Hvis man skal bruge til hele huset, somjeg, fandt jeg også hvilke varer jeg ville have og fik priser fra tre forhandlere de to var meget jævnbyrdige og den tredie kendte tilsyneladende ikke ordet rabat..
Jeg valgte at købe topmodellen på et par af dlene da mer prisen var ret lav. og jeg er glad for at mit valg blev en induktionskogeplade i 90cm bredde og at ovnen er med mange proggrammer, fx pizza osv.

Min handel gik til Schousen, de var og er generelt flinke. Jeg fik en generel rabat på omkring 30-35 procent og et par meget billige ekstra tilkøb. og et par måneder senere en god pris på en kondens tørretumbler.

Venligst Njord

MVH Njord
Tjaa.. jeg vil nødig lyde negativ meeen...

Jeg er nu ikke helt enig med Orla i denne sag. Det er da i lige så høj grad hvidevareforhandlerne, der er useriøse kræmmere, hvis de ikke opgiver den korrekte/bedste pris ved første forespørgsel. Så grunden til at nogle forfalder til denne kræmmermentalitet er vel at det kan betale sig - og skylden for det, ligger hos forhandlerne.

TS
Orla> "Alt andet er useriøst kræmmermentalitet"

Hvad mener du med det?

Hvis der efter din mening kun er en måde at gøre tingene på, så var jeg da godt nok fattig! Hvad man ikke kan spare, ved at have bare lidt kræmmermentalitet, det er ikke småting! Kald mig bare useriøs, det er alligevel mig der spare penge! (og så kan jeg leve med det)

Så længe man holder sig inden for loven, så er det meste vel iorden. Og med de avancer der køres med, så har jeg sgu ikke dårlig samvittighed...

Mvh
ThomasB
Hej

Hvis man gør det på min måde undgår man alt det salgsgas der følger med.
Alle giver pris på samme vare på samme tid, det viser sig at det er den rigtige pris der vinder.
Kunder der prøver at anvende "kræmmermetoden" over for mig bliver hurtigt vist døren, ligesom den sælger der efter at have tabt priskonkurrencen, pludselig finder en ekstrarabat (det handler om moral)

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej Orla

Jeg kan fuld ud følge dine moralbegreber og tror også de i længden vil give dig en troværdighed der er meget værd.
Nu der det desværre ikke sådan, at din moral præger alle brancher. I kategorien "lav moral" finder du ret mange hvidevareforretninger. Jeg har selv handlet med en i denne kategori. Her fik jeg div. hvidevarer til en rigtigt god pris, men det krævede at jeg var ligs så fræk som dem.

Hilsen Per

Måske skal vi foreslå en ny gruppe hvor etiske spørgsmål diskuterer. Den kunne så hedde "LAV-MORAL". biggrin

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis