HD ?

Hvad er der, der er så specielt ved Harley Davidson motorcykler ?
De siger det er en livsstil. Andre holder sig kun til japanere......men hvad er det man går efter ?
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm - er nok også mest til de hurtige, men har en amerikansk V8er.

Forskellen er mht. ydelse drejningsmomentet og så historien.

En Harley kan lave sorte dækstriber ved få omdrejninger, og det kan en V8'er også, men det er en livsstil - kan du lide fuld skrue fra start og ikke vente til et hysterisk vræl ved 5.000 o/m, så er du til Harley.

Jeg havde tidligere en engelsk BSA, som var ligeså doven som en V8 men hurtig fra start, men skiftede så senere til en 3 cyl. Suzuki der først lavede noget ved 8.000 o/min og havde 6 gear, men for mig tiltalte det dovne og meget voldsomme mere end den hysteriske men meget finere mekanik, som jeg beundrer, men ikke vil bruge penge på at vedligeholde.

Derfor hos mig en stor motor - uden 100 hk. pr. 1.000 cc - den laver en ikke pind, keder sig det meste af tiden og bliver derfor ikke slidt, og så kan det for nogen jo også være kult, men for mig nok mere en måde at vise, at de gamle store motorer ikke kan udkonkurreres af de små lette og sophistikerede.

Køreegenskaberne har de så ikke helt check på, men det skyldes nok deres highways - ved det ikke.

Mvh. JørgenE
Lyden!
Jeg drømte selv i mange år om Harley dag ud og dag ind, det har ændret sig lidt, da jeg er begyndt at kigge efter englændere i stedet, men når så jeg hører brølet fra Harley, bliver jeg alligevel blød i knæene.

Som JørgenE sagde, så er der de hidsige og de dovne. Jeg er flasket op med de "superdovne", min far har altid kørt veteraner, og det hænger altså ved.
Det er nok lidt lissom med huse - kan man bedst li' et nyt "strømlinet" hus uden - synes jeg!- sjæl, eller noget gammelt l... (som vores, men det begynder at hjælpe!) med masser af sjæl, upraktisk og til tider med egen vilje.

Set ud fra en fornuftmæssig, praktisk og ikke mindst økonomisk betragtning "bør" man vel vælge noget nyt og
vedligeholdelsesfrit - men hvor ville jeg kede mig!
Jeg har i øvrigt osse et par gamle motorcykler, som "lige" skal shines op!

mvh
Henrik
Hvor gamle, og hvilke? biggrin

Jeg er selv flasket op med AJS, Indian og Nimbus.
Hej!

Mange siger at man kan køre en hvilkensomhelst bike, but..........
-You can't beat the feeling of a Harley-

En efter min mening nostalgisk bikerkultur, med dybe rødder i "born to be wild"
Harlyen har en kæmpe fordel, svejs en jernplade på støttefoden, og du har verdens bedste vibrator når indkørslen skal lægges om grundet oliepletter.

-Jeg personlig har prøvet både harley, honda og kawasaki, men kører nu udelukkende italiensk fuldblods ducati.
-det har jeg endnu aldrig fortrudt-
Men i bund og grund handler det vel om hvilke signaler man vil sende omverdenen.

mvh. retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Ja "Born to be wild...."

Men se lige "Easy rider" engang mere og fortæl hvilke cykler de kører rundt på........

MVH Njord
hej!
-Har desværre ikke filmen.-
men et umiddelbart gæt, går på noget engelsk, måske en choppet triumph.

-Jeg er sikker på at du sidder med svaret.-

Misforstå mig ikke, har absolut intet imod gamle bikes, men mine tekniske/mekaniske evner, begrænser sig udelukkende til tankning og så ellers bare dreje øret på "svinet".
-Respect til dem som formår at holde en veteran i tip-top kondition.-

-Det er vel også et "signal" til omverdenen.-

mvh. retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Formentlig er det samme følelse, som når undertegnede ser en velplejet VW Boble (med rund forrude og McPherson ophæng ;-)

DEN ER FOR FED - GANSKE ENKEL GENIAL. ENESTE STYKKE MEKANIK I VERDEN UDEN DESIGNMÆSSIGE FEJL, KVALITET FRA INDERST TIL YDERST.

- og enhver, der ikke fatter det, må være enhver psykiaters drøm.

Spøg til side - det er irrationel, følelsesmæssig betinget kærlighed (og hvad er ikke det). Synes det er fedt, at folk kan gå så meget op i "hvad det nu lige er de gør" - og kan kun have respekt for det (selvom jeg ikke selv forstår det - når nu man kunne få en boble i stedet for.....;-)

Altså - bare lyden af en 1600 boxer, der starter (1. gang - altid) en kold vintermorgen.......

Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis