En sandfærdig historie

Da min lille datter her i efteråret begyndte at snakke, det vil sige at hun kan sige et ord tydelig helt fra første udtalelse og stadig ikke kan sige de andre ord i dag, som jo er helt normal.
Jeg gik længe og tænkte på, hvorfor det ord var så let, og kom til det resultat at det måtte jo være fordi det er det mest primitive ord der findes.
Så går der et lys op for mig hvorfor de på sjælland går rundt og siger Hej Hej Hej Hej. :shock: :shock: :shock: :shock:

Med venlig hilsen

Søren
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja ok, det er mere svært at sige "ikk' å" smile

Mvh. JørgenE
Hej Søren! (og andre Jyder)

Det er meget enkelt hvorfor Sjællændere siger sådan.
For ikke at få Jyderne til at føle sig udenfor, er man jo nødt til at tiltale dem meget enkelt. 8)

Husk på, under invandringen til DK, op gennem Jylland. Da de nåede til Fredericia, var der et skilt :arrow: med København til højre. De der kunne læse gik den vej, og de andre gik ligeud. :lol:

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Det første ord, min søn lærte, var vist NEJ :lol:, men det er nok hans sjællandske herkomst, der gør den lille forskel. Det er nok også den, der betød, at han ikke var flere måneder om at udvidde ordforrådet :wink: :wink:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
...og så er der en ven af familien, der blev en 5-6 år før det gik op for ham at hans navn ikke var "Fy" :lol:
Og en lille islandsk dreng der alvorligt spurgte sin mor hvorfor Jørgen hele tiden sagde "hold da hop" til sin dreng (hold så op) smile

Mvh. JørgenE
Annonce
Til Olfert - Olfert

Se her har du fuldstændig misforstået noget med Folkevandringen :twisted: :twisted:
Se da folkevandringen begyndte op igennem det der i dag kaldes Europa, hvor de kom op til Fredericia. stod der et stort skilt hvorpå der stod : Fyn og Øerne. Alle dem der kunne læse gik denne vej, da de så nåede over til Nyborg var der et nyt skilt med teksten Sjælland. Men dem der kunne læse skulle ikke der over, nu var der en hel del der egentlig bare var gået med for sjov, de fortsatte !! :lol: :lol: :lol:
Og man kan da tydeligt se at du ikke aner en disse om hvorfor der er vand rundt om sjælland biggrin Men ! skal jeg sige dig vi Fynboer og Jyder syntes at det var for dyrt at sætte hegn op :twisted: :lol: tongue

V.h Håndværkeren
Jo det med at læse var i gamle dage, sandheden idag er at flere skoler
i København har verdensrekord i dårlig læsning, så vi jyder har jo lært noget, men for jer er det gået tilbage. Øh den var ikke sjov hvad-? :lol: :lol: :lol: :lol: 8)

Med venlig hilsen

Søren
Hvem er det lige der har lært jeg at læse, bruge kniv og gaffel o.s.v. :?

Av den sved nok Hva :twisted: :twisted: :twisted: :roll:

V.h Håndværkeren :lol:
Citat fra Håndværkeren

Til Olfert - Olfert

Se her har du fuldstændig misforstået noget med Folkevandringen :twisted: :twisted:
Se da folkevandringen begyndte op igennem det der i dag kaldes Europa, hvor de kom op til Fredericia. stod der et stort skilt hvorpå der stod : Fyn og Øerne. Alle dem der kunne læse gik denne vej, da de så nåede over til Nyborg var der et nyt skilt med teksten Sjælland. Men dem der kunne læse skulle ikke der over, nu var der en hel del der egentlig bare var gået med for sjov, de fortsatte !! :lol: :lol: :lol:
Og man kan da tydeligt se at du ikke aner en disse om hvorfor der er vand rundt om sjælland biggrin Men ! skal jeg sige dig vi Fynboer og Jyder syntes at det var for dyrt at sætte hegn op :twisted: :lol: tongue

V.h Håndværkeren


Hej alle!
Nu er det ikke fordi jeg ikke kan/tør svare, men har lige været på "min" anden Ø, siden i torsdags (er i gang med renovering af hus på Samsø. Den kommende pensionistbolig)

Det Håndværkeren heller ikke er klar over, er, at de fleste Københavnere er jyder, og grunden til at Valby Bakke blev skabt er, at Jyderne bankede træskoene af, når de kom ind med fi´r toget.

Mvh. Birger

P.S. Er selv 16/100 jyde :oops:

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Skægt, at det altid er jyder, der føler behov for at starte disse diskussioner :lol:

P.S. Er selv 16/100 jyde


Du kan være 1/2, 1/4, 1/8, 1/16, 1/32 o.s.v. jyde, og du kan være x/4, x/8, x/16 eller x/32 jyde, men det kan da ikke lade sig gøre at være 16% eller "tæt på 1/6" jyde (med mindre der har været overlap mellem dine forfædre, men sådan noget gris kan vi vel se bort fra!)! Men når du nu har jydske aner er fejlen selvfølgelig undskyldt - du kan jo ikke vide bedre :wink:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis