Snydt af værksted?

Jeg har lige haft min bil til 120.000 km service hos et "alternativt" værksted, da jeg var utilfreds med det autoriserede.

Det korte af det lange er, at både klodser og skiver på forbremserne skulle skiftes. Det undrede mig, da de også blev skiftet af det autoriserede værksted ved 100.000 (for halvandet år siden). Ud fra standen mener det nye værksted ikke, det kan passe - de har muligvis drejet skiverne af på ydersiden (den så nogenlunde pæn ud), men bagsiden mente de ikke, der kunne være gjort noget ved. Klodserne var også slidt næsten helt op, hvilket heller ikke skulle være muligt. Mit kørselsmønster er primært defineret af 2x26 km motorvej hver dag til og fra arbejde, så det er ikke fordi jeg bremser for rødt hele tiden :?

Spørgsmålet er, om jeg har nogen (reel) mulighed for at kræve penge tilbage for det gamle servicearbejde, og i givet fald, hvordan jeg skal gribe det an? Jeg kan jo dårligt true dem med at skifte værksted :?

P.S.: Jeg fik de gamle skiver og klodser med fra det nye værksted som "bevis" (jeg ved godt, de principielt kan stamme fra en anden bil).

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
NEJ - det vil ikke være muligt for dig at løfte bevisbyrden, idet der er alt for mange usikre faktorer.
Det kan ikke udelukkes, at der er sket en ombytning af dine klodser på dit nuværende værksted, dit kørselsmønster vil blive betvivlet etc. etc. etc.....

Sørg i stedet for at nævne overfor alle i din omgangskreds, hvorfor du har skiftet værksted.

Mvh.

Jan R.
en anden tilsvarende lille snyde historie, omend i mindre skala

min kone punkterede, aflev. cyklen hos den cykelhandler der tilfældigvis lige var der, da hun hentede den sagde de at der var tre huller så de havde skiftet slangen, nå men hun betalte, og desværre punkterede hus to dage efter, cyklen igen ind til en (anden det det skete et andet sted) om eftermiddagen da hun hentede den sagde de der var tre huller i slangen så vi skiftede slangen... så blev hun lidt gal men der er intet at gøre bortset fra at betale
Hej Echoes

Sidder der 3 sten i dækket som ikke er blevet fjernet første gang?

mvh Anders
Jeg ved godt, at det er håbløst at få lidt af de mange penge hjem igen. Det er bare så frustrerende, at man i den grad er magtesløs, når fagfolk vælger at snyde - de slipper alt for nemt godt fra det sad
Jeg vil dog ikke undlade at aflevere skiver og bremser på deres kontor - helst, mens der er andre kunder :evil:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Håber det kan give dig lidt "luft".

Nu er det fredag, så vil lige komme med en positiv historie. Mit nye værksted fik bilen ind med besked på at skifte bremser hele vejen rundt, skiver, tromler og belægninger (tromler og belægninger vel at mærke kørt 220.000 uden udskiftning).

Fik bilen retur - bagbremser kun blevet udluftet, for "de kunne sagtens holde 100.000 mere"......Ethvert andet værksted havde skiftet dem uden at blinke!

Fire måneder senere (12.000 km) havde jeg en mindre defekt, og bad i samme ombæring om at få checket forbremserne, da de ruskede en meget lille smule. Fik bilen retur med nye skiver u/b - de andre var skæve.
Jeg havde forventet, de havde drejet dem af på min regning.......

Se, det kalder jeg service!

Mvh.

Jan R.
Annonce
Sådan et værksted vil jeg også have! Er der ledige jobs og lave huspriser i Holstebro :lol: :lol:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
biggrin eJeg kan meddele at sådanne positive oplevelser har jeg altid med mit værksted. Han gør alt for at det skal blive så billigt som muligt!!! Jeg troede jeg skulle have skiftet forlygte pga fugt og et lille hul, før syn. Han ringede rundt til synshaller for det kunne ikke passe jeg skulle bruge 1000 kr på det. Han lukkede hullet med 10 sek lim og affugtede lygten efter aftale med synshallen. Har et par gange fået tjekket hjul-lejer, bremser for og bag uden beregning, da de ikke skulle skiftes alligevel. Bruger han en halv time, tager han kun for en halv time. Osv osv. Det er et lille krejlersted, og elektronikken i bilen osv vil jeg nok ikke lade dem pille ved, men alt andet er der superservice på.

mv h jan
He

Lige en lille hisorie til..

Jeg havde min Ford til olieskift hos ford i sakskøbing for et halvt år siden og fik den tilbage med en fuldstændig smadret motor der var ved at banke stemperne ud.
Da jeg så ville have en forklaring på dette fik jeg at vide at bilen havde kørt uden olie.. ( noget som jeg eller den tidligere ejer i hvert fald ikke har gjort).

Og der var hellere ikke noget at gøre... udover at betale 13000 for ny motor og udskiftningen hos en anden mekaniker.
PS. Klodser og skiver foran tager sjælden mere end 1 1/2 time at skifte selv.
Spørg her hvis i er i tvivl. Det er som regel det aller nemmeste at skifte på en bil. Hvorfor er der ingen der laver de der sjove småting mere på deres bil.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej Peter

Vi er da mange der selv skifter Olie og olie filter.
Checker olie og vand. Skifter luftfilter. Skifter mellem sommer og vinterhjul.
Skifter bremser for og bag. Skifter lejer. Skifter udstødning osv.
Problemet kommer typisk når det nærmer sig elektronikken cry Så kan man stortset ikke gøre noget som perlestens mekaniker.

Men jeg har oplevet at der ikke er meget andet end de småting der er relativt lette at klare selv. Bilerne ruster ikke på samme måde som tidligere og de kræver ikke de samme motor justeringer som i gamle dage. Og bremsedele er oftest ret lette at skifte ( gennerelt lettere på europæere end japanere ) Så med lidt håndværktøj i den rette kvalitet, og bilen forsvarligt klodset op er det da ment at kigge til bremserne osv.

Men husk en ordentlig opklodsning. SIKKERHED SIKKERHED.

MVH Njord
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis