Snydt af værksted?

Jeg har lige haft min bil til 120.000 km service hos et "alternativt" værksted, da jeg var utilfreds med det autoriserede.

Det korte af det lange er, at både klodser og skiver på forbremserne skulle skiftes. Det undrede mig, da de også blev skiftet af det autoriserede værksted ved 100.000 (for halvandet år siden). Ud fra standen mener det nye værksted ikke, det kan passe - de har muligvis drejet skiverne af på ydersiden (den så nogenlunde pæn ud), men bagsiden mente de ikke, der kunne være gjort noget ved. Klodserne var også slidt næsten helt op, hvilket heller ikke skulle være muligt. Mit kørselsmønster er primært defineret af 2x26 km motorvej hver dag til og fra arbejde, så det er ikke fordi jeg bremser for rødt hele tiden :?

Spørgsmålet er, om jeg har nogen (reel) mulighed for at kræve penge tilbage for det gamle servicearbejde, og i givet fald, hvordan jeg skal gribe det an? Jeg kan jo dårligt true dem med at skifte værksted :?

P.S.: Jeg fik de gamle skiver og klodser med fra det nye værksted som "bevis" (jeg ved godt, de principielt kan stamme fra en anden bil).

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Jeg har lige haft min bil til 120.000 km service... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg var heller ikke 1% i tvivl om at du njord selv laver alt, selvom vi kun skriver samme, syntes jeg at kende en 4-5 personer herinde som havde jeg mødt dem i virkeligheden. Og jo jeg hopper også selv på elektronikken, men ikke når der er nogel galt inde i en eller anden styrring (hvilket der ikke har været endnu på mine utallige biler). Men jeg er også uddannet inden for området, så nok derfor.

Tendensen herinde er bare en anden, folk brokker sig over ting andre laver, og siden hedder sku da ikke lav-det-ikke-selv-gider-ikke-faar-andre-til-det.dk (jubii domainet er ledigt, jeg køber det sgu (ikke).)

Anderledes brug af sitet.

Hilsen din "Cyber ven".

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

PeterR: Du bliver hurtigt sur, hva´? :lol: :lol: Men du har jo ret - det hedder lav-bil, ikke lav-brok, så det var egentlig off-topic, sorry :wink:

Det kan da også godt være, jeg en dag begynder at lave-min-bil-selv. Der er bare så mange andre projekter, og jeg begynder ikke at skfite bremser m.m. uden at have sat mig lidt ind i tingene, hvilket jo også tager tid. Men en eller anden dag skal jeg da nok få taget mig sammen til at sætte mig lidt ind i det der mekanik smile

P.S.: I øvrigt ligger skiverne stadig i min garage og flyder - den umiddelbare vrede/forargelse er for længst aftaget, og nu gider jeg s'gu ikke rigtig hidse mig op over det igen, så værkstedet slipper nok for mit sure opstød i denne omgang :oops:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis