granitfliser

Jeg er ved at sætte et byggeprojekt i gang i min lejlighed på Vesterbro.
Der skal bl.a. laves nyt køkken med granitgulv. Op til køkkenet er placeret et pigekammer med åben adgang til køkkenet, og her har en tidligere ejer lagt et smukt granitgulv i lysegrå granit med afskårne hjørner. Hvor 4 fliser mødes dannes der således et lille kvardrat på ca 5x5 cm hvori der er lagt sort granit. Der er desuden lagt en sort bort langs væggene.
Dette gulv ville jeg meget gerne fortsætte i køkkenet, men jeg har ikke kunnet finde nogle som forhandler de omtalte fliser. Jeg kan godt få dem skåret til, men det koster 280 kr/flise!!!! så den mulighed er droppet.
Er der en eller anden som ved om de stadig kan skaffes som lagervare- eller er der én som har nogle liggende ville jeg være meget interesseret i at høre noget.

Mvh
GUG
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En mulighed er at du selv skærer fliserne til.
Hvis du kan finde en lys grå granit der passer i størrelsen kan du med en diamant skæremaskine skære hjørnerne af og reife hjørne ganske lidt med en slibesten.
På samme måde vil du kunne lave de firkantede sorte klodser hvis du ikke ken finde dem i den rette størrelse.

Det sviner lidt men er ganske overkommeligt.

Maskine kan lejes til ret rimelige priser.

En leje maskine er en ordentlig prof maskine, der er mere stabil end nogle af de små "gør det selv" maskiner der kan erhvernes for ret få kroner. Sørg for at klingen er i god stand når du starter.

MVH Njord
Der er desuden et eller andet med at man skal bruge en lys klæber for at der ikke skal komme markeringer i det nylagte gulv.. ( skygger )
Jeg har ikke selv set problemet men har hørt om det.

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis