Start problemer med golf III 1,8CL fra 1992

Hej

Jeg har den sidste tid haft problemer med min golf 3.

For 1 mdr. siden kunne den lige pludselig ikke starte (motoren gik lige i gang men så i stå lige med det samme igen). Da der året forinden havde været et problem med fugt i startkablerne prøvede jeg at tage disse ind og tørre dem - smurte dem derefter ind i vaceline og monterede dem igen. Bilen kunne herefter starte. Dog havde den stadigvæk svært ved at holde i tomgang når den var kold (dette har været et problem stortset altid, dog værst om vinteren) - Var nødt til at give noget gas når jeg holdt stille - Så snart bilen var varm var der intet problem.

For et par dage siden begyndt den pludselig at sætte ud (miste gas) da jeg kørte på motorvejen - Selvom jeg trykkede hårdere på speederen så virkede det som om den mistede gassen endnu hurtigere når jeg trykkede hårdere.
Dagen efter kunne jeg slet ikke starte bilen - Den starter lige i tomgang men dør med det samme, især hvis jeg forsøger at give gas når jeg starter den.

Er der nogen der har nogle ideer om hvad der kan være galt?

På forhånden tak

Mvh. Jannik

Med venlig hilsen

John Wellendorph
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!

Har selv haft samme problem på min forrige Golf III 1,8 der ligner din bil's opførsel.

Det var ifølge mekanikeren, en "voksprop" i karburatoren der skulle skiftes. Jeg ved ikke hvilken funktion den har, ud over at der er to ledninger på, og bilen virkede bagefter reparationen.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis