Loftlem

Hej alle tømre

Jeg vil meget gerne montere ny og større loftlem, men dette er ikke muligt pga spær. Der er ikke mulighed for at vende loftlemmen, så spærret skal fjernes på en eller anden måde.

Spærret er nærmest et omvendt dobbelt W, hvor det er en af de midterste bjælker, der skal fjernes, samtidig skal gulvbjælken delvist fjernes, hvor lemmen monteres.

Afstivning skal foretages, er der en tømre, der eventuelt har tegninger eller kan forklare, hvordan sådan noget skal foretages, så hverken gulv eller tagsten falder ned.

Mvh
TNL
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er ikke tømrer, men har en lomslem der ligner noget "hjemmefusk". Jeg ville gerne udskifte lemmen med en standardlem med indbygget trappe, men jeg kan ikke få plads til en standardlem som er 120 cm lang. Jeg har et hul på 75x75 cm - jeg har muren på den ene side og el-dåse 10 cm fra lemmen på den anden side. Hullet er sådan set stort nok - jeg har set en alu-loftstige hos Harald-Nyborg - den ville passe perfekt hos mig - har du overvejet noget lignende?
Hvor stor er hullet? Hvad skal du have flyttet på loftet?

NB! lemmen skal være isoleret ellers giver det en k2/k3 på tilstandsrapporten. Utroligt at 2 cm isolering skulle gøre en forskel!

Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis