Solfangersystem i termoruder?

Er der nogle der har hørt om "solfanger-system i termoruder", det har min svoger fra Fyn.
Han mener at det kommer i handlen i løbet af et års tid, og at disse termoruder vil blive solgt til samme pris som ordinære termoruder.
Det lyder jo som en rigtig god ide, men han kunne ikke fortælle mere om dem.
Er det en and, han har det med at drille?

De bedste hilsner
Leon.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt hvaf "svogeren fra fyn" har hørt om ved jeg ikke men jeg mener at Velux laver nogle solfanger enheder der ser ud som alm tagvinduer. Måske er det dem han har hørt om.

Venligst Njord

MVH Njord
Jeg har også hørt i radion om systemet. Som jeg forstår det, er det solceller der kan producere strøm.
De skulle ligne helt almindeligt glas, og som nævnt ikke være meget dyre end almindelige vinduer.
Det kan måske revolutionere energi forsyningen.

Mvh
Ivar
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Michael.

Er jeg for utålmodig, jeg synes ikke jeg kan finde andet end tag-solfangere og så en masse om vinduer uden solfangere?

Gider du finde siden mere præcist.

På forhånd tak.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Annonce
Hej Jørgen E,
jeg glemte at skrive, at jeg bare fulgte op på Njords indlæg om solfangere, der ligner tagvinduer. Solfangere indbygget i vinduer kan jeg heller ikke finde.

Mvh
Michael B

[EMAIL="[email protected]"][/EMAIL]
Der må vist være tale om solceller. Uanset hvad der er tale om lyder det da helt fantastisk hvis det kan gøres til samme pris som en termorude.
Jeg afventer med spænding flere oplysninger.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Ok, jeg var ikke den eneste der syntes det var en rigtig god ide'.
Jeg har, som Jørgen, været inde på omtalte hjemmeside, og der var kun almindelige solfangere.
Næ, nu vil vi have solfangere i vores thermoruder, men det er jo nok kun på forsøgsbacis endnu.
Ærgeligt, jeg kunne måske spare et helt fyrrum.
De bedste hilsner
Leon.
Jeg tror at det der menes er "aktiv solfanger". Det er bare en almindelig thermorude, hvor glasset har en belægning der lader mere mere energi slippe ind end den slipper ud. Så undgår man at have en radiator under vinduet. Det er ikke nogen ny opfindelse, og det er også sådan en man får når man bestiller en "Super-lav-energi" thermorude.

Nogle steder, har man lavet store kontorbygninger med indbygget solfanger til brugsvand. Men disse er indbygget i en glasfacade, og ikke i gennemsigtige vinduer.

Velux laver solfangersystemer, som er magen til deres vinduer. Så hvis man har 2 Velux, kan det ene være en solfanger. Derved undgår man at husets linier brydes af en klodset solfanger.

Mvh
ThomasB
Jeg var ellers parat til at sætte alle mine sparepenge i produktet. Det ville der virkelig være potentiale i.
Nå jeg venter nogle år på brændselscellen.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis