Kan ikke finde DVD-drevet

Hej

Nu har jeg et nyt problem med min ny indkøbte bærbare. Der er en dejlig sag, men den har siden jeg købte den for 1½ uge siden haft det irriterende problem at den ofte ikke kan finde DVD drevet. Det gør at ingen medier, CD, dvd, musik CD´er mm. kan læses. Når jeg så genstarter nogle gange kan den pludselig det hele. Den har også på et tidspunkt fortalt mig at der var fundet nyt hardware (CD drev). Det er meget nemt at se, hvornår det er et problem. Under "Denne computer" står D-drevet som DVD rw når det fungerer og som CD drev når det ikke fungerer. Er der tale om en softwarefejl? Hardwarefejl. Jeg har endnu nogle dage tilbage en den 14 dage returret som forhandleren reklamerer med. Jeg ønsker jo faktisk en computer som denne, blot uden denne irriterende fejl. Nogle råd?. Er det bedste at returnerer den?

mvh Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det du beskriver kan være enten en software fejl eller en hardware fejl.
Nu ved jeg ikke hvilket mærke du har købt, men de fleste maskiner vil være leveret med en restore cd. På et tidspunkt hvor dit dvd-drev virker skulle du forsøge at genindlæse denne cd. hvis ikke det hjælper ville jeg sende den retur til rep.
Hej

Tak for svarret. Jeg har prøvet at opdatere driverne til DVD drevet. Det er der en CD til. Det gav ikke noget. Jeg har også en anden recovery cd, som efter inskriptionen kun må bruges til back up og genopretning. Det er vel den du mener? Hvad sker der når jeg sætter den i? Skal jeg så tilat lægge programmerne ind igen? Mærket er i øvrigt Fujitsu siemens Amilo M1425.



mvh Anders
Hvis den kun er 1 1/2 uge gammel er det bare hen til forhandleren med det samme og brok. Lad være med at spilde tid på selv at forsøge noget - det eneste du får ud af det, er endnu mere frustration.
Hej

Har talt med Help desken hos fujitsu siemens. De er overbevist om at det er en løs forbindelse - eller en hardwarefejl. Jeg returnerer maskinen i morgen. Har ikke den helt store fidus til computere som allerede fra fødslen er "syge"

mvh Anders
Hej

Her er så afslutningen på historien. Fona i city syd i Ålborg tog uden problemer computeren tilbage og gave mig den sidste tilbageværende model de havde. Den havde så lige en lidt hurtugere processor. Den kører bare perfekt. Så alt i alt en god behandling hos fona. Det ville jo ikke være så rart med en computer med periodiske fejl, det lugter ligesom af problemer.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis