Isætning af tagvinduer

Jeg er ved at lave et omtrentlig tidsskema for ombygningen af vores 1. sal.
Ifb. med dette skal jeg isætte 6 Velux eller Fakro tagvinduer. Hvor lang tid skal jeg regne med for isætning af 1/6 tagvinduer med inddækning(eternit).
jeg er ligeledes i tvivl om jeg skal vælge Fakro eller Velux vinduer - er der nogen der har nogle erfaringer.

Med venlig hilsen

Michael
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg opsatte i løbet af sommeren 4 Velux vinduer (78x140 cm.) i eternittag.
Jeg havde aldrig tidligere prøvet dette, så det første tog ca. 12 timer med inddækning.
Det fjerde kunne jeg isætte på 4,5 time incl. inddækning.

mvh
pef045
Hej har sat 2 fakro ovenlysvinduer i min nye tilbygning - jeg husker ikke hvor lang tid det tog, men det var ikke specielt svært - jeg er ikke håndværker, kun LDS'er.
Bemærk at du kan spare 35% på Fakro vinduer ved at købe dem i Flensborg (Praktiker) det gjorde jeg. 78x118 + inddækning kostede 1750 ialt. Fakro skulle være et tysk Velux-produktionsselskab - kvaliteten er i top (virkelig pænt lakeret på den indvendige side) - forskellen er åbnemekanismen - Velux = bredt håndtag, Fakro = alm. håndtag - Fakro åbner nedfra, Velux oppefra.

Spørg endelig hvis der er mere du vil vide!
Glemte at fortælle at Bauhaus sælger Velux' discount ovenlysvindue kaldet Rooflite. Koster ca. 2000 i alt i samme mål som jeg skrev tidligere. Kvaliteten er lidt dårligere end Fakro.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis