Første gangs bilkøber.

Min datter skal efter endt uddannelse have sig en bil, men ---- de budgeterede forsikringspræmier er ved at flå det stakkels pigebarns lønkonto.

Er der nogen her i forummet, som har et godt råd til en førstegangs bilist?

Hvilken forsikring? Type og evt. selskab?

Hvilken type bil til en 24 årig dyrlæge, som har et årligt kørselsbehov på ca 20 000km/år, og som har arbejdsbil til rådighed.

Mvh.
bodker

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Lyder mest som en ny bil. Har dyrlægeforeningen ikke en forsikringsordning? Startede selv i en ordning for medlemmer af lægeforeningen, der var meget at spare.

mvh Anders
Citat fra bodker

Min datter skal efter endt uddannelse have sig en bil, men ---- de budgeterede forsikringspræmier er ved at flå det stakkels pigebarns lønkonto.

Er der nogen her i forummet, som har et godt råd til en førstegangs bilist?

Hvilken forsikring? Type og evt. selskab?

Hvilken type bil til en 24 årig dyrlæge, som har et årligt kørselsbehov på ca 20 000km/år, og som har arbejdsbil til rådighed.

Har hørt at det billigeste man kan forsikker er en gl. skoda

Rolf lo

Hej Bodker ( og datter )

Jeg kører selv Skoda Octavia og der findes en Skodforsikring der er ret OK i pris. Specielt da der er en forsikring med erstatningsbil ved skader.

Nu ved jeg ikke hvilken økonomi der er tale om men et bud kunne være en ny Skoda Fabia med benzin motor. Den er ganske fin hvad angår total økonomi. Og den kan altid sælges hvis behovet skulle ændres.

Fordelen med en ny bil er jo netop at man kender den månedlige ydelse.. og der formodentligt ikke kommer nogen reperationer. Evt vil en service kontrakt være en mulighed !!!

En gammel bil og et ret pænt kørselsbehov er noget man kun bør kombinere hvis der samtidig findes lidt håndelag for mekaniske justeringer... ( læs garage reperation ) Jeg forstår at din datter vil være meget afhængig af at kunne komme frem hver dag.

Jeg vil tro nogn mener at en gammel Golf 2 diesel er den rette... men det er samtidig en lotteribillet.. Da der her køres billige kilometer, men kun hvis der ikke skal repareres på et værksted.

Der er også andre driftsbillige nye biler. men forsikringen kan i jeres tilfælde let vælte læsset eller flytte økonomien over på andre modeller.

Men om andre bilmærker også har tilsvarende forsikringsaftaler ved jeg ikke.

MVH Njord
Jeg må tilslutte mig det med købet af en Skoda - som nybillist er man rigtig godt stillet med den specielle skodaforsikring. Jeg startede selv på den måde med en Felicia - som i øvrigt var en dejlig bil til prisen.

Kører nu i vores 3. Skoda - en Octavia.

Så må jeg også slå lidt på tromme for nogle gode hjemmesider for Skoda interesserede:

www.fabiaklub.dk
www.octaviaklub.dk

Det er to klubber der er fri for kommercielle interesser - klubberne byder på et godt debatforum for medlemmer.

Mvh.

René

Mange tak for hurtige og kompetente svar.
Det blev en Skoda Fabia bensin, og med kasko/ansvar hos Top.

Mvh Bodker og datter smile

Mvh.
bodker

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis