19,95 5,67 8,27 Kr.

Nu må jeg af med det.
Jeg er så dødtræt af de der evige priser hvor du bliver narret til at tro at du spare, men bliver (ja undskyld udtrykket)
Røvrendt

Ville det måske ikke være et oplagt emne om vi når vi går på indkøb hvor vi kun skal have eks. en liter mælk der koster 6,95 simpelthen forlanger at få 0,25 Kr. tilbage da der som bekendt ikke er fem eller tiører mere, eller vi stiller os på bagbenene og forlanger et tilgode bevis på de 5 ører de ikke kan give tilbage på en krone.
Måske hvis dette blev til en landeplage kunne få de handlende til at stoppe det fis,og skrive den reelle pris.

AAAAh så kom jeg af med den :lol: :lol:

V.h Håndværkeren.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah - jeg ærgrer mig jo stadig over, at man ikke længere (som i min pure ungdom) kan købe 10 øres slik..... :wink:

Men har du tænkt på, hvor let det er at snyde sælger? Du køber blot tre liter og har straks en besparelse på ½%.

Teoretisk set vil øreafrundingen udligne sig selv, så du hverken taber eller vinder noget. Selvfølgelig med mindre du kun handler en liter mælk hver gang, du handler.

Og imens fryder bankerne sig hver gang, du vælger at betale mælken med dankortet....... (min lille kæphest ;-) )

Mvh.

Jan R.
:!: :!: Jeg har heldigvis ikke Dankort eller andre former for hævekort, af den simple grund "at der er altid liiige et eller andet du kan bruge og hvad det mærkes først i morgen !

Og jo jeg kan godt huske at vi var hos Slikmutter og købe for 5 øre pinokkie kugler, og at det var lige meget hvilken farve de havde, bare de var sorte.

Men jeg vil nu stadig gerne have at priserne var udstillet efter den møntenhed vi har.

V.h Håndværkeren smile smile
Ja, eller man bad om for 10 øre pinocciokugler (=10 stk) og bad om at få dem pakket ind hver for sig, da det var til gaver :lol:

Mvh. JørgenE
Ja puh :!: hvor har vi været "slemme" :lol: :lol:

Håndværkeren
Hej Håndværkeren

Jeg er bange for at de ville runde alle ting op, :? og så ville det bare blive dyre når man handlede stort ind.
:x

Jørgen
Annonce
Hej Jørgen.

Jeg kender godt den mekanisme der for ens medmenesker til at tro at det går lige ad H til hvis vi begynder at sætte spørgsmålstegn ved foreks. de handlendes salgs metoder.
Nu har jeg tilfældigvis en ung mand boende på første salen han er uddandet Komi og kan fortælle mange ufine detaljer til at lokke " os " i fælden. Og han er ansat i en af landets store "kæder" !!

Jeg kan også selv regne den ud , går du eks. på pinden og køber 40 ruller WC papir i A-Z her ligger prisen på ca. 47,95 for sådan en pakke .
OG IIIIIIIH det er vel nok billigt, NÆÆÆÆÆH det er ikke for diameteren på paprullen er større det er en tynd og dårlig papir kvalitet. Du kan gå i Netto Fakta eller Aldi og købe det samme antal til ca. 40,00 Kr. og så er der mere på rullerne o.s.v.

Hører du til dem der køber mælk på 2 L. plastdunke, skal du lige være klar over at du stort set kan få 3. L. til samme pris hvis du vælger pap embalagen,
Men hvor for skal den så lige koste 5,67 pr. l. det gør den da ikke meget billigere.
Men prøv sådan bare for sjov næste gang du er ude at købe stort ind, at sætte dig til at ændre priserne læg så sammen og se hvormeget du egentlig sparre ?

V.h Håndværkeren
Hej Håndværker smile

Du kan jo bare betale med Dankort - så kan du sagtens betale de "ulige" beløb!

Nååh nej - der har forretningerne jo valgt, at vi skal betale 50 øre, fordi vi vælger et betalingsmiddel, som de sparer kassen på... :twisted: Det bliver spændende at se, hvor meget det kommer til at koste, når de også finder ud af at tage "pengetransportgebyr", "forsikringsgebyr" og "røverigebyr" for kontantbetalingerne :evil: :twisted: :evil:

Du har ret! Det var dejligt at komme af med det :lol:

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis