Udskiftning af bremserør

Er nogle specielle problemer forbundet med at skifte bremserørene ud / kan det betale sig at gi' mekanikeren en times tid til udskiftningen, eller er det bare "på med vantet" og så få dem skiftet, selv om man kun kan køre bilen op på et par mindre ramper ?

Har kigget på info blad dette :

http://www.hoyer-autodele.dk/download.asp?did=38

Bilen er en Opel Astra 1.6 16v ´94

Thomas

Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer lidt an på bilen. Kig under bilen om der er fri adgang til rørene overalt.
Jeg vil også mene at du ligesågodt kan skifte alle bremseslanger når du er igang.
Husk at rørene ikke må røre ved karossen nogen som helst steder.
Vær meget omhyggelig med udluftningen når du fylder ny bremsevæske på.
Hvis ellers rørene er frit tilgængelige overalt er det ikke så svært.
Pøj pøj
Husk at rørene er bløde, så de kan bøjes og føres om hjørner og tilpasses. Men men men - Når de en gang har været bøjet bliver de lidt hårdere og næste gang endnu hårdere der hvor materialet har været strakt, og så er det svært at arbejde mere med dem. Derfor undgå at give dem mere gymnastik end højst nødvendigt.

Nogle bilmærker sælger faconbukkede bremserør af jern, og så er det nødvendigt at skille bilen mere eller mindre ad for at montere dem.

Nej brug kobberrør, som ikke ruster og lær dig at kringle dem ind og ud så de kommer til at sidde som de gamle rør gjorde. biggrin
Hvis ikke du kan komme ned under bilen (hæve den) så lad være.

Trick til udluftning. En luftslang på 4 ca. meter. Den ene ende på kaliberen, den anden ende op i påfyldningsbeholderen. Så kan man gøre det alene. Udlufterskruen skal ikke løsnes så meget at den kan trække luft tilbage gennem gevindet.

Så er det ellers bare at jokke løs en masse gange indtil luften er forsvundet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis