Citat fra jakobsvit
jeg tænkte på om der ikke var et sted på nettet hvor man kunne downloade søkort og så bare printe dem ud? er dyrt at skulle ud at investere i dem.
ellers kunne man da bare scanne dem ind og lægge ud??
Nu er det da et spørgsmål om du bare skal ligge og plaske rundt i den lokale branddam, eller du skal ud og se dig lidt omkring.
Søkort er ikke bare noget der lige kan kopieres, det er ret vigtigt at de er nyere og at der ikke lige mangler lidt hist og her.
Derfor vil jeg stærkt anbefale dig i at investerer i rigtige søkort, eventuelt søsports kort som er mere handy. Jeg har sejlet i rigtigt mange år som lystsejler, både med motorbåd og sejlbåd, men aldrig gået på kompromi med sikkerheden og SØKORT har en hel del med din og de ombordværendes sikkerhed at gøre så det er ikke der du skal spare.
Du kan iøvrigt få kortene til at holde i rigtig mange år ved at lime dem på masonit plader med tapet klister et kort på hver side, og så betrække dem med selvklæbende plastic. (Du skal ikke larkerer dem med vand opløselig lak eller med pensel da det opløser farven)
I "gamle dage" larkerede man søkortene med bådlak for at de kunne holde i en lystbåd, i dag kan du faktisk få dem lamineret for en mindre formue. Men lad være med at gå på kompromi med din sikkerhed !!!!!
V.h Håndværkeren