søkort

jeg tænkte på om der ikke var et sted på nettet hvor man kunne downloade søkort og så bare printe dem ud? er dyrt at skulle ud at investere i dem.
ellers kunne man da bare scanne dem ind og lægge ud??
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det du efterspørger er en ulovlighed ????

Men en mulighed der ligner er måske at bruge "det levende søkort" Jeg ved ikke om du kan printe noget brugbart fra denne men prøv !!!

MVH Njord
Citat fra jakobsvit

jeg tænkte på om der ikke var et sted på nettet hvor man kunne downloade søkort og så bare printe dem ud? er dyrt at skulle ud at investere i dem.

Nu er det da et spørgsmål om du bare skal ligge og plaske rundt i den lokale branddam, eller du skal ud og se dig lidt omkring.
Søkort er ikke bare noget der lige kan kopieres, det er ret vigtigt at de er nyere og at der ikke lige mangler lidt hist og her.
Derfor vil jeg stærkt anbefale dig i at investerer i rigtige søkort, eventuelt søsports kort som er mere handy. Jeg har sejlet i rigtigt mange år som lystsejler, både med motorbåd og sejlbåd, men aldrig gået på kompromi med sikkerheden og SØKORT har en hel del med din og de ombordværendes sikkerhed at gøre så det er ikke der du skal spare.
Du kan iøvrigt få kortene til at holde i rigtig mange år ved at lime dem på masonit plader med tapet klister et kort på hver side, og så betrække dem med selvklæbende plastic. (Du skal ikke larkerer dem med vand opløselig lak eller med pensel da det opløser farven)

I "gamle dage" larkerede man søkortene med bådlak for at de kunne holde i en lystbåd, i dag kan du faktisk få dem lamineret for en mindre formue. Men lad være med at gå på kompromi med din sikkerhed !!!!!

V.h Håndværkeren smile smile
.og et godt tip for altid at få de allernyeste kort : køb dine søkort hos en meget lille forhandler der altid er nødt til at bestille hjem hver gang , så får du de nyeste kort og ikke nogle overgemte kort ,
husk så også , sikkerhed , at søkort skal opdateres eller udskiftes regelmæssigt

med sejlerhilsen

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Citat fra jakobsvit

hej jakobsvit som de andre skriver, søkort er din og din besætnings sikkerhed ,gå ikke på kompromi med den...... hvis du skal et sted hen, hvor du ikke forventer at komme igen, kan du jo låne dig frem, men husk de skal være rimelig nye, og hvis det er områder der forandre sig hurtigt, så køb ny opdateret kort eller check sidste opdateringsdato på nettet, mener du kan se det hos kort og matrikkelstyrrelsen, hvis det er danske kort..... god tur :roll:

NB Kopier er en dårlig løsning ,da du ikke kan lave sikre udmålinger på dem. :twisted:

r
Citat fra jakobsvit

Hej du kan være heldig at finde noget brugbart på udkig.dk

Rolf lo

Annonce
Hej,
På mit lokale bibliotek, kan man låne søkort, ganske gratis.

Mange hilsener
Hans.

Charlotte
Som andre allerede har påpeget gælder det DIN OG DIN FAMILIES sikkerhed til søs ! Originale søkort der er tilrettet, eller evt. nye er absolut at foretrække. Du skal tænke på, at det heller ikke er gratis at foretager opmålinger, og fremstille nye søkort som kommer dig og din sikkerhed tilgode. Man kan også købe tyske kort over de danske farvande, men er de sidste tilretninger med i disse ? Man får jo som regel hvad man betaler for ! Husk at de danske farvande altid er i forandring pga. strømforhold, og at Farvandsvæsnet derfor må ændre eller udlægge nye sømærker.

Carsten
http://www.fleetviewonline.com/services/Content.FVO/About.aspx

Søkort over hele verden

Tryk demo til venstre (Bagbord).

Skov.
jeg har hørt at det kan give op til 10 års fængsel hvis du skander og udgiver dem på internettet og vis en løber på grund kan han lægge sagsandlæg og estatning til den der har lagt dem på nettet så det er smæk ulovlig
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej Skov og andre

Var lige inde og kigge på dit link. Umidelbart er der mange detalier og finesser, men jeg syntes det er lidt svært at overskue på skærmen. Jeg kan godt li' PC'eren, men det er ikke det samme som papir kort.

Dennis

Gør det rigtigt fra starten!

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også