Skydedør

Jeg skal have lavet en glas skydedør på 2.40 m. i bredden og 2 m. i højden,ud til haven. Nogen der ved hvor man kan købe en sådan? De fleste har dem ikke så store. Nogle der har erfaringer med hvad der er godt at købe, der er jo mange udbydere

Mvh.
Jan R.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har hørt, at skydedøre i træ bliver for tunge og dermed med tiden vil komme til at hænge.

Plastskydedøre, laves mig bekendt i mål.
Rationel www.rationel.dk laver sådanne døre.
De er meget lækre. Jeg har lige checket, og en dør i den størrelse du skal bruge koster: 11788,00 + moms. Inkl. maling og lavenergiglas. Du kan sikker få noget reabat gennem din trælast.

Hvis du skal have andre tilbud så husk at få den malet fra fabrikken, og husk lavenergiglas.

Vi fik forskellige tilbud på skyde (hedder vist også hæve/skydedør), og de billigste var ikke længere billige hvis døren skulle males. Rationel er efter min mening de bedste døre/vinduer man kan købe, de er lidt dyre end andre, men der er også kæmpe forskel i kvalitet.

Vi købte aldrig en skydedør, men istedet købte vi 2 stk. vinduer som kaldes udestueelementer, altså vinduer i terassedørshøjde, og så købte vi en terassedør. Terassedøren i midten og de 2 vinduer i hver side. Der giver mere lys, da en skydedør er lavet af meget kraftigt træ, og derfor er der mindre glasareal.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 17-10-2002).]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Thomas

Mange tak for dit svar!

Vi er også selv nået frem til at ideen med en dobbelt terassedør og så to store vinduer ville være en bedre ide. Har du også her nogle gode råd og ideer inden vi nu kaster os ud i projektet??

Mvh.
Jan R.
Vedr. Vinduer kan jeg ikke finde nogle der er ca. 180*190 Hvor kan man finde dem?

Mvh.
Jan R.
Hej Igen.

85% af alle vinduer bliver lavet på specialmål, så det skulle ikke være så svært at finde.

Jeg har selv købt hos www.jvk.dk , men dem kan jeg ikke anbefale. De har lavet nogle lortedøre til os. Kvaliteten af deres greb og hængsler er helt i bund. Til gengæld var de nogelunde billige.

Ellers prøv www.rationel.dk de laver sikkert også på mål.
www.homilius.dk kender jeg kun lidt til, med de skulle vist være ok.

Det vigtigste er at vinduesfabrikanten er DVC-certificeret, hvilket bl.a betyder at de bruger det rigtige kernetræ.
www.dvc-vinduer.dk kan du finde alle vinduesproducenter, som bærer deres certifikat.

Vi havde dog lidt problemer med at få dem monteret, så terassedøren ikke bandt. Men det løste vi ved at skrue terassedøren fast i sideelementerne, både yderst og inderst. (i starten skruede vi kun inderst, hvilket fik karmen til at blive en smule skæv) Hvis ikke du forstår, så skriv lige.

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hos Byggecentrum i Ballerup har jeg set en Velfac skydedør. Jeg har aldrig før set noget så gennemført. Det er nok ikke nogen billig løsning, men lækkert er det!

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej

Ovenstående viser at pris og kvalitet hænger en del sammen, så i GDS'er tænk på hvad i kan spare på arbejdslønnen og lad være med at spare på materialerne også (der er faktisk en grund til at vi håndværkere anvender de bedste/bedre materialer).

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej.

Da vi havde købt de terasseelementer fra JVK, besluttede vi at afbestille resten, altså 6 vinduer, 3 terassedøre. De bliver ved med at fakturere os for dem, men da de ikke skulle laves i nogen specialmål, og det er standard lagervare, så vil jeg ikke betale de penge for en gang møg.

Vi har faktisk købt 1 Velfac teressedør lavet yderst i alu., og inderst i træ. Det er en rigtig lækker dør, som var utrolig nem at montere. Prisen: 1000 kr. inkl moms hos www.genbyg.dk , dog var den i et specielt mål (80 X 215), men den passer perfekt til gavlen på førstesalen, hvor vi skal have en lille altan. Den var ikke brugt. Jeg ved de har en del tilbage endnu, hvis der er nogen der skal bruge sådan en. (de har også mange andre viduer)

Det med at pris og kvalitet hænger sammen, er jeg delvis enig i. JVK, er faktisk ikke meget billigere end f.eks. Rationel. Hvis du i JVK's priser lægger maling og lavenergiglas, så er de kun 10-20% billigere. Men Rationel holder med garanti dobbelt så lang tid. Og der skal heller ikke skiftes beslag, greb osv pga. dårlig kvalitet. Sagt på en anden måde, JVK's pris og kvalitet hænger ikke sammen, det gør Rationel's.

Held og lykke med projektet.
Giv gerne lyd, når du har fundet priser osv.

Mvh
ThomasB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også