Afspilning af DVD på computer

Hej

Måske der en en der kan hjælpe mig. Jeg har netop investeret i en bærbar pc´er. Jeg har nu prøvet at sætte en ganske alm. DVD i DVD drevet. Prøver så at afspille den med windows mediaplayer. Der kommer så en fejlmeddelelse om at der mangler en decoder for at kunne afspille den. Hvad gør jeg for at afhjælpe det problem?

mvh Anders
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Du kunne prøve et andet program end Windows Media Player (WMP). Bevares er WMP fikst og smart at se på, men prøv evt.. Videolan. Et opensource program der afspiller stort set hvad som helst. Findes på www.videolan.org.

NB. Mener at Windows Media Player ver. 10 kan afspiller DVD. Min kan og jeg har vist ikke installeret ekstra codecs.

Held og lykke med det.

Hilsen Allan

Mvh Allan
Enten mangler du et det codec som filmen er kodet i, eller også skulle du prøve i en anden afspiller.
Begge dele kan hentes flere steder f.eks divx.com. Jeg er dog lidt usikker på om du henter adware hvis du henter den gratis version.
Eller prøv realtimeplayer eller quicktime e.lign.
Jeg mener ikke, der findes gratis mpeg2/DVD codecs (i hvert fald ikke lovlige og uden ad-ware), og jeg mener heller ikke WMP10 har det nødvendige codec, så mit bedste bud er at købe en software DVD-afspiller, som fx WinDVD, PowerDVD e.l.. Så kan DVDen afspilles både i den nye software og i Windows Media Player.

Den billigste måde at få fat i sådan et program kan måske være at købe et DVD-drev med bundled software!. Jeg ved dog ikke, om en sådan OEM-version kan installeres uden drevet, den er solgt med.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej igen

Tak for jeres svar. Realoneplayer virkede ikke. Vidoelan virkede men med meget dårlig lyd. Thomas inspirerde mig ti at kigge i papkassen som computeren kom i. Der var en CD med et program som hedder winDVD og da det var instaleret kunne jeg uden problemer afspille DVDere biggrin
Så tak for hjælpen.

mvh Anders
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis