Kartoffelkælder (smørregrav) i garagen

Hej..

Jeg går med overvejelser om at få banket et hul i gulvet af garagen, så jeg kan stå der og rode lidt med biler.. Ikke fordi jeg kan, men på hobby basis!!

Men er der nogen der kan fortælle mig det idelle mål på sådan en "kartoffelkælder" længe, bredde og dybde?
Jeg kan jo selvfølgelig bare finde på noget, men det kunne jo være at nogen her havde nogle gode råd!!

Jeg regner med at det bliver bygget op i Leca blokke og med et eller andet fugtspær, og så lave en brønd der passer til en dykpumpe, hvis der skulle blive problemer med vand, hvilket jeg har set andre steder..

Har du billeder så "vis mig din grav"??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!

Apropos "vis mig din grav" Så husk at forstærke toppen af "kartoffelkælderen" med en vinkeljernsramme. Ellers er her risiko for at gulvet og humoren ryger sig en tur.

Held og lykke med projektet.....

Retro 04

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jeg vil selv lave kanterne enten i sokkelsten eller lave en forskalling og støbe siderne.

Men før dette vil jeg udenfor huset lave en kontrol udgravning...
Et hull der går godt og vel ned i den dybde du skal have i garagen. hullet dækker du til med en plade og lader det stå i et par uger for at se om der er vandledende lag der evt vil give dig problemer med graven senere.

Men fortæl endelig ikke nogen i kommunen at det er noget med biler osv....

MVH Njord
Nej kommunen skal endelig ikke vide noget...

Jeg hørte engang om en..
Han havde lavet en grav i garagen til sit nybyggede parcelhus, og da dem fra kommunen skulle "syne" huset, havde han såmænd fyldt "hullet" op med halmballer, lagt en plade over og til sidst støbt et meget tyndt dæklag beton ud over, så det lignede resten af garagegulvet..
Mit hus har nu stået her siden 1896, så jeg tror ikke lige at der kommer nogen og kigger!! Men ideen er jo ellers god nok..
Hej!
- det ville da unægteligig have været lettere at sætte en sække kartofler ned i "kælderen". Hvis her er afdækning, findes der mig bekendt, ingen miljøregeler for "viktualierum". :lol:

-Jeg ville, når anvendelsen spreder sig til andre formål, også støbe siderne af jernarmeret beton.-

mvh retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej

Husk at hvis der er nogen der officielt skal vide noget om den "kartoffelkælder" så gælder der regler mht udsugning af diverse dampe, Ex-godkendte elinstallationer m.m. sad cry

Kewin

Husk:
Assumptions is the mother of all fuck ups !!!
Hvis der er fare for at der kan komme andet end grøntsager i din kartoffelkælder skal der etableres afløb med olieudskiller og din grund vil sikkert blive registreret som "forurenet"

En bekendt har en grund der er registreret fordi der engang har boet en mekaniker i huset (uden værksted) men "sådan nogen" laver sikkert biler "sort" ude i perlegruset og hælder spildolien ud.

Hilsen Aksel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis