Ildelugtende brusekabine

For nyligt renoverede vi vores brusekabine med det resultat at en ildelugtende duft opstaar i det oejeblik saebe rammer afloebet. Afloebet fungere fint og vandet loeber let ud. Det er heller ikke et problem med bare at lade vandet lober, koldt el. varmt, kun naar man bruger saebe.
Luften kan bedst beskrives som meget gammel sur maelk, bare meget vaere. Vi har proevet klorin, afloebnings midler etc.
Er der nogen der kan hjaelpe???
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Har I fået nyt afløb? Hvis I har det, har I så husket at montere vandløsen?

mvh Anders
Hej Anders

Nej det har vi ikke. Selve kabinen blev der ikke gjort naaet ved. Istedet opsatte vi en skillevaeg da rummet ligger ved siden af gagagen. Vaeggene blev pusset, 2 nye doere sat og der blev lagt gulvvarme

Det er et mysterium

mvh
Marianne
Citat fra "Strandly"

kun naar man bruger saebe.
quote]

Ja, undskyld, men .... er det sæben? Har du prøvet en anden? :mrgreen:

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hej Flemming

JA, vi har proevet en anden saebe og det er lige meget om det er shampoo, balsam, boerneshampoo, shower gel.

Det er den samme lugt.
:o
Hej!

-Det lyder måske dumt- :?
men mine tanker går i retning af kemiske forbindelser. Du skriver, at i har hældt alverdens kemikalier i afløbet, men at intet hjælper.
(kunne problemet ligge her) :?:
Jeg undrer mig over at problemet opstår ved sæbe, og kun sæbe.
Er det basiske eller ph neutrale sæbeprodukter. :?:
Har her været blandet klor og salmiakholdige produkter :?:

mvh retro04

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Annonce
- Jeg er lige nødt til at blande mig lidt eller retter komme med en opfordring endnu engang.

Jeg fatter simpelthen ikke at det første men man forsøger ved en ildelugtende eller tilstoppet kloak, er kemi ??? hvorfor ikke først forsøge et løse problemet ad mekanisk vej ? ofte er der jo ikke tale om en prop i et afløb, blot sæberester og andet der blot skal spules væk med vand. ( det kan en prop iøvrigt også)

Man læser gentagende gange at man har forsøgt sig med kemi uden det store held, man udsætter sig selv for en mindre fare med disse produkter samtidigt med at man sviner vores miljø til. Prøv dog først at løse problemet med et spulehovede på vandslangen eller en rensefjeder.

- Mht dit problem tror jeg også at det er en kemisk reaktion, syreholdige produkter har ofte en kedelig lugt ala rådne æg.


Mvh

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Hej Peter

Takker for dit indlaeg og kan nu se at jeg skulle havde vaeret mere omhyggelig med min foerste forklaring.

Da problemmet startede spulede vi hele systemmet i et par timer, men desvaerre uden held. Jeg er nemlig helt enig med dig i at brugen af "haarde" rengoeringsmidler (i vores hus er klorin bandlyst og et miljoe product er brugt istedet).

Du naevne en kemisk reaktion hvilket nok er korrekt, men er der nogen der har en loesning paa hvad vi kan goere cry
Hej!

Det er ekstremt svært at give et klart og entydigt svar på problemet.
-Her er mange forhold som, kan spille ind.-
Eksempelvis hvad er "bortskaffet" i afløbet, under ombygningen. ( måske syreholdige produkter) ( måske stærkt basiske produkter )
Hvad er rørene lavet af, plast, beton eller støbejern. :?:
-Alle kemikalier reagerer på jeres sæbebrug, i en eller anden retning,
og alt efter rørenes beskaffenhed i en kortere eller længere periode.-

Min teori, -for det kan ikke blive andet med de tilgængelige oplysninger-
Går i alt sin enkelthed, ud på, at du i din søgen efter at fjerne den dårlige lugt, har prøvet miljø-produkter af forskellig herkomst.
-Fint med miljøprudukter, men indholdet er ofte præcis det samme, bare tilsat lidt mere vand.-

Da her ikke er pillet ved nogen form for kloaker under ombygning,
-bortset lige fra gulvvarmen- som måske kan have en mindre indflydelse.
Er det min klare overbevisning, at hvis i for fremtiden udelukkende bruger sæberprodukter i kabinen, vil lugtgenerne langsomt aftage og den gamle naturlige balance vil blive genoprettet.

my best wishes retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Hej

Håber at lugten forsvinder hurtigt. Kan blot som skrækhistorie fortælle om et lejemål som en tandtekniker havde i en kortere årrække. Den type erhverv bruger en del kemi, som så blev hældt i kloakken efter brug. Idag er det ihvertfald 15 år siden, at han flyttede - og afløbet lugter stadig. Stærke sager det kemi de bruger (brugte?)

mvh Anders
Strandly : du skrev spulede - med hvor meget tryk? var det blot vandslangen eller kloakrenser til højtryksrenseren?
Hvis det ikke var med højt tryk så var det måske en ide at prøve?

Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis