Anbefaling på køb af tørretumbler

Hvis man som "helt grøn på tørretumbler området" skal indkøbe en sådan maskine, hvad ville i så gå efter ?

Facts: Der bliver som minimum vasket hver 2. dag, nogle gange flere gange pr. dag, så det må vel siges at der bliver vasket en del. Der er ikke sat et bestemt beløb af, men kan prisen holdes omkring, ellers under 5000kr. ville det være fint.

Thomas

Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har jeg postet mit spørgsmål i en forkert kategori, og/eller kan I henvise til et mere egnet sted at spørge ?

Thomas

Thomas
Du skal først og fremmest finde ud af om du vil have en kondens- eller en aftrækstumbler. En aftrækstumbler kræver aftræk til det fri, men giver ingen restfugtighed i rummet. en kondenstumbler kræver ikke aftræk, giver varme til rummet, men også en smule restfugtighed (mængde er afhængig af model). Aftræks er billigst.

Hvilken model, der kan anbefales må du nok finde andre steder. Vi har en AEG-aftræk nu, som kører fint, i den tidligere lejlighed havde vi en kondens (Blomberg, tror jeg nok), den kørte også upåklageligt. Mit indtryk er, at der ikke er så stor kvalitetsforskel som der f.eks. er på vaskemaskiner, da konstruktionen og belastningen alt andet lige er mindre. Så Miele er måske at overdrive.

Prøv at kigge i Tænk og Test og forbrugerstyrelsens hjemmeside efter test, der er helt sikkert nogen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis