planter med kraftigt rodnet.

Hej!

-i forlængelse af tidligere indlæg, Problemer med støttemur i naboskel-
Vil det være en sand fornøjelse om nogle af jer LDS´ere også har ideer til eller løsninger på,

-hvad man kan plante på en stejl skråning. Det må gerne være noget tæt lav bevoksning, med et kraftigt rodnet.-
- Efter indlægget om støttemuren, er her kommet skred i sagerne, og heldigvis ikke i muren. De mange gode indlæg herfra, fik øjnene op hos mange af de, i sagen involverede parter.( fik hver et udprint af siderne,
krydret med en billdeserie af eksisterende forhold. )

Nu synes en holdbar løsning undervejs. biggrin biggrin

mvh retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at snakke med en velassorteret planteskole

Og fortæl gerne også lidt mere om jordtype, solforhold, læs/blæst fugtug/tør jord osv.

Det vil formodentligt give nogle flere svar.

MVH Njord
hej!
Det vil jeg gøre, -men jeg husker at her i dette forum, er blevet nævnt noget om krans-top eller kran-stop, den sidste lyder som den jeg skal bruge. :lol:
-Jeg behøver ikke nogen stor forkromet løsning, bare en plante som erfaringerne taler for.-
Og ikke nødvendigvis planteskoleplanter.

Jordbunden er tør og sandet. Østvendt med halvskygge.

mvh.retroo4

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Jamen du har da ret retro04. Det var mig:

http://www.lav-det-selv.dk/viewtopic.php?t=7085

Jeg har fulgt med i din tråd i Lav-Hus og det er en voldsomt fæl, stejl skråning, du skal beplante. Derfor ville jeg selv følge Njord's råd om at få en snak med en planteskole først. Spørg dem, om kranstop er velegnet til din skråning - eller noget andet ville være bedre.

Pøjpøj.
Hej.
Du kan godt bruge kranstop der, men hvad med at kombinere det med bunddække, så du bliver fri for ukrudt. F.eks. Winka - cortoneaster - div. former for jordbær samt div. efeu, evt. en kombination. Mig bekendt skulle alle disse kunne klare sig der.
Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis