Min ven skal giftes......

Min ven gennem ca. 20 år, kom forbi og fortalte at han havde friet til sin kærste, og hun sagde ja - så er den del af planlægningen ligesom på plads... :lol:
Men i samme åndedrag spurgte han mig om jeg ville være han "best man"
eller forlover, så jeg vil tro det hedder på dansk :?
Nu er det så at jeg vil høre om hvad der forventes af mig? skal jeg holde en tale eller lave en sang, og hvordan gør jeg i kirken - hvis jeg da skal gøre noget der? :oops:
Polter aften,- den er jeg helt klar på, der bliver ikke nogen udklædning eller salg af diverse ting, såsom kys og kondomer - der skal vi have en rigtig "voksen tur" med masser af underholdning - men det er altid dejligt at høre om andres gode erfaringer, med sådan et arangement.
Jeg skal måske lige nævne at vi ligger lunt i hjørnet af en alder på 40 år 8)

henrik1

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med tilliden...

Det er jo lidt af en hæddersbevisning du har fået af din ven 8)

Det der forventes af dig er jo nok en del afhængig af hvilket niveau omgangskredsens fester ligger i... Føger man meget etikket eller er det mere løssluppent ?????

Men som forlover kommer du jo til at sidde i "første række" i kirken og din påklædning ( farver og type ) afstemmes efter brudgommens ønsker.
Hvem og hvornå du og brudens fader bytter plads osv må du få en gennemgamg af sammen med din ven eller evt spørge præsten...

Du forventes at være den første i kirken sammen med brudgommen for at tage imod gæsterne ( husk at være der i god tid )

Da jeg selv havde hverbet for nogle år siden holdt jeg den obligatoriske tale, det forventes vist i de fleste kredse at forloveren har et par ord at sige. Og du er 2. taleren, først brudgommen og derefter dig.

Held med dagen ( og forberedelserne )

MVH Njord
Også et tillykke med tilliden herfra.

I min omgangskreds er det som njord beskriver det, inkl. talen. Derudover forventes man at være aftenens "ordstyrer", altså være den der har styr på hvor mange sange og taler der forventes holdt, og koordinere dem under middagen. :!:

Her gælder det så både om at skabe sig en ide om talernes tale-vaner og om at have en "finger" med i køkkenet, så isen ikke smelter mens Onkel Bent giver sin 40-minutters udlægning af Hvorfor Alting Var Bedre I De Gode Gamle Dage. biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis