"Dobbelt" bordplade

Hej

Jeg er har købt træbordplader i bøg hjem til et nyt køkken. Jeg vil meget gerne have at bordpladen kommer til at se tykkere ud end de 30 mm den er nu. Men hvordan gør jeg?? Laver jeg nogle lister af den ene bordplade og limer eller skruer på - eller sætter jeg simpelthen to hele bordplader sammen?? Skal de limes eller skrues sammen?? Jeg har set at køkkenfirmaerne skruer dem sammen.

Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja en rigtig tyk bordplade ser bare så flot ud ,
jeg ville ikke turde lime de 2 bordplader sammen , men skære lister af den ene plade og skrue og lime dem på ,
jeg tror at det er den nemmeste måde at undgå en skævvridning af hele bordpladen på ,

held og lykke

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Helt enig med Lykke 8)

Men du skal passe lidt på når du laver denne tykke kant på pladen.
Hvis du kun laver kanten foran på pladen, altså skruer en kant under pladen, udhæng over elementerne. Så vil dine skuffer og låger sikkert ikke kunne åbnes...

Så enten skal du sørge for at opklodsningen er tilstede på elementeren, eller at der er tilstrækkelig frigang.

Eller du skal lave nogle strimler der kommer til at ligge mellem bordplade og elementer. Og du skal skrue pladen fast gennem disse for at få en solid monteret bordplade.

Ellers er der ingen problemer, ud over at du akal være påpasselig når du limer kanten på. Sørg for at den kommer til at sidde 100 % Den tykke bordplade vil jo netop fange øjet på tilskueren....

MVH Njord
Mange tak for svarene

Lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis