Spartling af trævægge

Hej alle sammen jeg er ny herinde og håber at der er noglen der kan give mig et godt råd

Jeg har lige købt et fritidshus og i en af stuerne er der en træbeklædning på væggene som jeg ikke er alt for glad for. Der er tale om ca. 15 cm brede brædder med et mellemrum på ca. 0,5 cm imellem.

Jeg har tænkt på at spartle disse revner og sætte væv på væggen istedet, men hvad kan jeg bruge til at fylde revnerne med ?
Kan man bruge almindelig sandspartel på trævægge da jeg syntes at det er det letteste at arbejde med, eller er man nødt til at fuge.

er der nogle der har andre forslag til valg af materialer hører jeg også gerne om disse

på forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!!

Jeg tror ikke det vil være en god ide og spartle og sætte væv op, da træet vil arbejde og sprækkerne vil kunne ses gennem væven. Har du overvejet og male træbeklædningen??? alternativt ku du vælge og sætte gibsplader, direkte ovenpå træbeklædningen, derefter spartle og sætte væv eller filt op.
hej

jeg vil gøre som smeden, sætte gipsplader op skruet direkte ind i de eksisterende brædder, og så ellers en spartling og beklædning med væv for at få det bedste resultat
gipsplader er jo ikke den dyreste beklædning du kan vælge

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tror jeg vil fjerne den eksisterende væg og så lave gipplade væg istedet. Det giver bedre muligheder for at rette el og antenne samt telefon efter dine ønsker når vægen er rå...

Men ellers er det OK at skrue gipsplader udenpå.

Fordelen er at det er lettere at hænge noget op på vægen med træ inde bagved.

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også