Vilde ting til salg !!

Hej med jer...

Jeg "faldt" over denne side, og den må jeg lige dele med jer andre 8) 8) 8)

Hvis du lige står og mangler et DAMPLOKOMOTIV, et lokomobil, en dampbil, en dampmaskine eller andre sjove store spændende ting er der her en muligheder.. En mulighed der ikke ligger på et hvert gadehjørne...

Hvor finder man eller et udvalg på 60 - 70 dampfløjter ????

http://www.prestonservices.co.uk/

Et klik værd :lol:

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det gør jeg da, jeg har altid ønsket mig et Damplokomotiv :lol: :lol: :lol:

Spøg til side, jeg leger lidt med tanken om at bygge min egen dampmaskine. Men foreløbig bliver det ved tanken, eller ved indsamling af viden om dampmaskiner, jeg har nemlig lige nogen småting jeg skal være færdig med først.
Når jeg siger dampmaskine, så er det hele anlæget jeg mener, jeg er jo nødt til at kunne lave damp, for at få maskinen til at køre.
Jeg ved godt at mine termer er forkerte.
Har du kigget hos www.modeldampklubben.dk her er der en del folk der bygger model maskiner og når de så kører med disse ser det fktisk ofe på trykluft. Så helt nødvendigt er det jo ikke at have en fungerende kedel...

Har du iøvrigt besøgt en af de to damfestivalller i Vejle ??

Det er et ganske stort og flot arrangement der gennemføres hvert andet år. Der er deltagere fra ind og udland, store og små damp skibe, store og små damplokomotiver, store og små damptromler, store og små dampbiler... En masse modeller og Østergårds veteran tivoli var der også... klik ind her http://www.dampfestival.dk

Reserver allerede nu 7-9 juli 2006

MVH Njord
Jeg kender godt modeldampklubben, eller i hvertfald deres hjemmeside.

Man kan da ikke som medlem af modeldampklubben køre dampmaskiner uden damp frembragt i kedel :lol:

Jeg har også set om dampfestivallen på nettet, men min interesse er relativt ny (genopblomstret) så jeg har ikke selv nået at være til et af disse arrangementer. sad

Tanken var jo, at det kunne være sjovt, hvis man nu også kunne bruge det til noget, altså i sit kommende værksted, så'n li'som i gamle dage biggrin
og så ville fidusen jo gå af, hvis jeg bare brugte trykluft til at drive maskineriet. Men som sagt, jeg er kun i idefasen endnu, og der plejer jeg at være længe inden hovedet titter frem fra busken. biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis