Erria 25

skulle der her være nogen, som kender til konstruktive ændringer af denne bådtype ? evt ændret ror.

hilsen Erik

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
skulle der her være nogen, som kender til... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej Bandsholm

har du evt tegninger eller beskrivelser af ombygningen , ville jeg gerne vide mere.
hilsen Lynæs

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs

Jeg ved ikke om der eksisterer tegninger, men de kan da laves. Det er min far der har lavet roret. Det sværeste var at finde et omdrejningspunkt hvor roret var i balance.
Selve rorstammen er monteret i en brønd, der er lavet af 100mm syrefast stål, der er boltet igennem skroget den en stålplade på begge sider. Roret kommer op det "gamle" sted. Rorstammen er lavet i 50mm syrefat stål der er drejet ned så dimensionerne passer, bl.a. til rorpinden.
Alt i alt er jeg uhyre tilfreds med roret, det er ingen træk i det og skibet er uhyret manøvredygtigt. Det eneste minus er at det er blevet lavet 5-10 cm for kort så i hårdt vejr med for mange sejl drejer den op i vinden, når vandet kommer op på rufdækket.

Mvh. Peter Pan.
hej igen

har du mulighed for, sååånnn hen over sommeren at tage lidt billeder af tingene, det ville jeg da gerne have. evt kunne jeg få dem pr. mail.

hilsen Erik ( Lynæs )

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Båden ligger i vandet. Så det eneste jeg kan tage et billede af er af brønden. Jeg kan tage nogen på fredag, og sende dem i løbet af weekenden. Du kan få fat på mig på [email protected].

Mvh. Peter Pan.

Jeg prøver også her. Jeg har en 19 fods Erria jolle med en 10 hk saab motor i. Har nogen tegniger eller billeder eller andre beskrivelser af den ville jeg gerne se dem . VhSteen


ses
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis