Ferie i Holland. Tips efterlyses !!

Hej med jer alle biggrin

Jeg husker for nogle år siden at have set forskellige vandlande i Holland og nogle af disse i nærheden af Amsterdam. Men nu kan jeg ikke lige finde nogen :roll: Derfor efterlyser jeg gode links eller andre informationer om mulighederne.

Jeg forventer at tage afsted i uge 17. Og det bliver nok to voksne og to børn ( 10 og 4 år ) der skal afsted. Idden var så at kombinere det så der bliver noget for både gamle og unge. Ungerne vil meget gerne i vandland og vi ældre vil nok gerne se lidt andet også. Og jeg har aldrig været i Holland og vil gerne opleve kanalerne og byerne der er opbygget omkring disse.

Jeg forventer vi kører selv i bil. Men når vi er fremme vil jeg gerne at vi ikke skal køre hele og halve dage for at komme rundt mellem de forskellige steder vi skal se og opleve.

Så derfor efterlyses også en masse steder man bare må se.... Og alle andre oplysninger er naturligvis også velkomne.

Vi kan evt også bo et par forskellige steder, FX et vandland og så nogle dage i Amsterdam, også her efterlyses tips omkring overnatningsmuligheder og seværdigheder.

Jeg regner også med at vi skal se en del på PHV cykler ( liggecykler ) og gerne leje en et par dage...

Og gennem www.hpv-klub.dk har jeg fundet links til en masse hollandske forhandlere og udlejere.

Og da jeg skal på liggecykel udstilling i Odene d. 13/2 2005 se mere her http://hjem.get2net.dk/mogens_skov/ håber jeg at få lidt mere information om den del :wink:

Men alle gode råd omkrng ferie i Holland efterlyses.

MVH Njord
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Her er lidt tips til området omkring Amsterdam, også kaldet Randstaden.

I dette område ligger der indenfor 1 times kørsel Rotterdam, Den Haag, Keukenhof (Tulipanpark), Delft, Leiden, Haarlem, Amsterdam m.m. og der er seværdigheder for alle aldre, lige fra museer, Præhistorisk middelalderby (www.archeon.nl), Eksperimentarium (www.e-nemo.nl) osv. Yderligere inspiration kan desuden hentes via det Hollandske Turistråd på www.holland.com.
Indkvartering: Hvis man har børn kan der med fordel logeres i CenterParcs, Zandvoort hvor der bl.a. er Tropisk badeland for børn (www.centerparcs.com). Ellers kan følgende link www.hotels.nl bruges til at finde et egnet hotel (35 % rabat) efter de kriterier som DU ønsker og som ligger tæt på hvad Du gerne vil se .
I Amsterdam kan der parkeres på i centrum, men koster ca. 60 € i døgnet!. Så jeg vil anbefale at parkere udenfor centrum og så tage metroen eller sporvogn indtil centrum.

Vi har selv boet i Zandvoort hvorfra der er mindre en 1 times kørsel til Amsterdam. I kan evt. parkere i Haarlem og tage toget til Amsterdam, hvor Central Station ligger lige i centrum.

Hvis du har behov for yderligere er du velkommen til at spørge igen. smile

Mvh.

JK
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis