Hvor køber i el-artikler - billigst ?

Jeg står og skal bruge en del 230V kontakter + tilsv., og har været forbi Jem&Fix og Harald Nyborg, men synes stadig at prisen er i den høje ene af skalaen, selvom det ellers siges at de skulle være billige.... Så derfor vil jeg høre blandt jer LDS'ere, og i skulle kende til en biligere forhandler af div. el-artikler (230V stik/kontakter) ?

Thomas

Thomas
Jeg står og skal bruge en del 230V kontakter +... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sat tyske kontakter op i mit værksted - de kostede vel godt 12 kr pr. stk. De er ikke kønne, men mit værksted vinder i forvejen ingen design- eller indretningspris.

Erik
Husk lige at det ikke er lovligt at bruge Schuko stikdåser i Danmark, heller ikke tyske kontakter selv om de er meget billigere og lige så gode, men grimme.

Hilsen Aksel
Hej PeterR,

Tømmerhandlen er for nuværende medlem af råd&dåd, tidligere Dendek, tidligere Skave Tømmerhandel...... Det var imidlertid ikke kæden, men den lokale ansvarlige, der var til at handle med. Efter devisen, jeg handler hos dig, du tjener lidt mindre men får til gengæld al min handel. Min benefit var, at jeg slap for at skulle checke priser konstant.

Desværre er det slut nu - for mange nye medarbejdere, for lidt faglig viden.....

Mvh.

Jan R.
AkselJ:

Jeg tror ikke Danmark kan forbyde el-matriel der er godkendt i Tyskland, da der er tale om et EU-land - det ville hurtigt ende i retsag ved ef-domstolen. Det er alene pga designet at man anvender LK herhejmme. Jeg kender en tysk elektriker der har bygget hus i Danmark næsten udelukkende af tyske matrialer dog ikke el-stik og kontakter. Han har sagt at det tyske el-matriel godt må anvendes i Danmark, men det er bare for grimt.
Annonce
'Hejsa

jeg har sat en lille sammenlining op på alle de butikker i nævner og det er helt klart at solar er billigst men man skal være moms reg og handler for en vist beløb om året for at kunde handle der

hvis man så ikke er moms reg så er det billigst at handle ved
www.alletiders-el-vvs.dk (www.aev.dk)
64 kr for en alm fuga stikkontakt incl moms
30 kr for en alm afbryder

mvh makholm
@makholm, lad dog være med at sammenligne priser med Solar, LP eller andre grossister, som almindelige ikke kan handle hos.

Hvis jeg kan købe eks. maling hos Sadolin grossisten, er det da unfair at oplyse almindelige mennesker om hvor meget de bliver taget i røven når de render i Flügger/sadolin.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Svar fra Sikkerhedsstyrelsen:

Stikkontakter er undtaget fra Lavspændingsdirektivet, og det er derfor nationale krav der er gældende. DS/IEC 60884-1 2004 angiver krav til materiel i boliger, og indeholder målskitser af de danske systemstikkontakter.

DS/IEC 60884-1 :2004 (første udgave), Stikpropper og stikkontakter til
husholdningsbrug o.l.- , Del 1 : Almindelige bestemmelser skal anvendes
sammen med Stærkstrømsbekendtgørelsens afsnit 107-2-D1, 4. udgave,
Stikpropper og stikkontakter til husholdningsbrug o.l. Del 2 : Særlige
bestemmelser for danske systemer.

Begrundelsen for at tillade Schukostik på materiel er at der i boliger opført før 1974 ikke krav om jordleder, når blot der er HFI-relæ, og det giver derfor ingen mening at kræve dansk jordstik på alle apparater der fra fabrikken leveres med Schukostik.

Se også: http://www.kommers.se/binaries/attachments/1901_84energi.doc




Det bliver ikke fra EU at vi får lov til at bruge Schukostik herhjemme.


Hilsen Aksel
Hej med jer. Der er lige kommet en ny type stikkontakter der passer i de normale dåser, eks. koster en stikkontakt med jord kr. 55,- incl. moms. Man kan bl.a. finde dem på www.elbutik.dk 's hjemmeside, de hedder Kennig.
Ja at hive en så god gammel tråd op igen er altid godt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også