Hvor køber i el-artikler - billigst ?

Jeg står og skal bruge en del 230V kontakter + tilsv., og har været forbi Jem&Fix og Harald Nyborg, men synes stadig at prisen er i den høje ene af skalaen, selvom det ellers siges at de skulle være billige.... Så derfor vil jeg høre blandt jer LDS'ere, og i skulle kende til en biligere forhandler af div. el-artikler (230V stik/kontakter) ?

Thomas

Thomas
Jeg står og skal bruge en del 230V kontakter +... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har kigget på de links i har sendt, men det jeg gang på gang kommer frem til, er at Jem&Fix er billigst med kontakter, derefter kommer Harald Nyborg, og så en masse andre.

Hvis det skal sendes skal der jo også medregnes 50-100kr. i porto, og så vælter det helt. Jeg havde troet at det var muligt at finde dem billigere end omkring 95kr. for en dobb. kontakt, da der jo ikke er meget andet end plastic (ABS eller lign) i den...

Tak for jeres hjælp!

Thomas

Thomas
Citat fra Nejst

Www.billig-elartikler.dk det er rimelige priser.. og kan godt konkurrere med byggemarkederne på mange punkter..

Tak for linket! Det er især denne model som jeg skal bruge en del af :

http://billig-elartikler.dk/product.asp?product=26&page=1

100kr. hos billig-elartikler (+ forsendelse)

Set til 95kr. hos Jem&Fix

Og også nogle stykker af disse :

http://billig-elartikler.dk/product.asp?product=313&page=1

ca. 36kr. hos billig-elartikler (+ forsendelse)

Set til ca. 25kr. hos Jem&Fix

mf.

Thomas

Thomas
Jeg handler hos Louis Poulsen med konto og giver ca2-4 kr for rammer, og 30-60kr for stikk. Alt efter type så advance er der på det ihvetfald. wink
Jeg har arbejdet i et elfirma med ca 20 elektrikere, vores indkøber kúnne ikke skaffe Fuga komponenter fra grossist til den pris vi giver hos Harald, de har ikke alt, men deres pris kan du ikke slå.

Og endnu engang, det er standard Fuga komponenter de sælger.

Hilsen Aksel
Annonce
>Akselj, så må det sku være nogen dårlige indkøbere der har været i det firma, eller også har de da ikke ville tjene penge. Jeg er da godt klar over at HN kan købe mange af gangen, men jeg kan da købe rammer og lign til 1/3 af prisen som HD sælger til, og vi er som kun 4 mand.
Jeg vil så sige af deres stikk. ligger ikke meget højere end hvad vi skal give og deres er jo med moms så det gør jo ikke den store forskel.

\René
Harald Nyborg - og alle andre - gør jo blot, hvad der er normalt indenfor detailhandel. Trækker kunder ind på "slagvarerne" og tjener på tilbehøret.
Hvis man vil have den bedste pris på alle varer, er man nødt til at shoppe rundt - og så forsvinder fortjenesten i porto/benzin og tid....

Sjovt nok har mit lille lokale byggemarked altid kunnet matche Harald Nyborgs priser, omend de ikke har den samme avance. Så slipper jeg for at handle flere steder og får i alle tilfælde en kanon service.

Mvh.

Jan R.
Jeg har set det adskillige gange og hørt flere elektrikker der siger det. Køb det hos HN gruppen, dog tager elektrikkeren som regel selv installationskabler med hjemmefra, da HN typen er/var lidt underlig.

Jan R. Hvad kæde er det.

Her i byen hænger elting altid på en papplade, som mindst koster 40 kr. Bare det dog var pant.

De store kæder er ved at lære det, med små detailposer uden indpakning/pap, men hvor har de dog været mange år om det.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Problemet er jo at der kun er en leverandør af kontakter mm i Danmark nemlig LK - de kan selv bestemme prisen. En ramme koster vel 3-4øre at producere. I en kontakt er der vel materialer for 2 kr. Selvfølgelig skal der være penge til udvikling mm, men det sælger sig selv når der ikke er andre på markedet.

Men Lego tager jo også 1000 kr for en kasse klodser som har materialer for 25 kr, men her er støbeprocesson nok mere kompliceret så produktionsomkostningerne er højere end hos LK.

Erik
Ja, det er synd de tyske kontakter ser så underlige ud. De er ok i et skur, men ikke inde i huset, her kunne bauhaus ellers godt dreje markedet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også