Lyskæder..

Og hvor hører det emne så lige til????
Hvorom er, så er jeg godt og grundig træt af lyskæder. Ligemeget hvilken pris jeg køber skidtet til, ryger pærerne hurtigere end jeg kan skifte dem, og her taler jeg ikke om maset med at finde de rigtige pærer.
Så derfor gode LDSèr....giv et bud på en problemfri lyskæde (udendørs)som jeg kan anskaffe til julen i år. (uanset pris)
Hmmm...det skader jo ikke at være i god tid...LOOL
hilsen
sniffer

Sniffer  
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!
-Jeg kan udfra egne erfaringer anbefale lyskæder af mærket sirius-
Jeg har tidligere haft samme irritation over sprungne pærer præcis som du.
-Jeg har dog erfaret at håndteringen af kæderne er et af de største problemer, her springe de fleste pærer.-
Udfra denne erfaring, har jeg ,ganske mageligt, ladet kæderne sidde på træerne år efter år. De ses ikke efter løvspring, og er faktisk meget sjove at tænde midt på en sommeraften. :wink:

Jeg har kæder som nu har overlevet 5-6 sæsoner uden sprungne pærer, om det er mærket eller håndteringen skal jeg lade være usagt.
-men det virker-

med jule/helårshilsen retro04 :lol:

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Sirius......lyder af kvalitet....
Handyman << har ik en pind forstand på strøm.. Hvad vil det sige at de er paralelforbundet??
Det skidt jeg har brugt denne jul, har pærene siddende 8 sammen. Det er jo nemt nok hvis det bare er en, men når det er flere....uhadada....og som jeg troede jeg var færdig, smuttede der nogle nye. Dyr kæde...dyre ekstrapærer....ud til højre....det gider jeg ikke mere...
Har kikket på nettet og fundet en sirius med 80 lys til 349 og ekstrapærrer...5 for 30...er det det i taler om?? Så hopper jeg på sådan en
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Parallelforbundene pærer er uafhængig af andre pærer springer, de bliver ved at lyse og man finder let og hurtig "synderen" Serieforbundet er et sand helvede, springer én pære, går alt lyset ud. Så går klapjagten på den sprungne pære.

 

Hvad med lyskaeder med lysdioder i stedet for lyspærer, normalt kaldet en LED Lyskæde?
Lysdioderne er meget robuste og de bruger kun en broekdel af den stroem en lyspærer goer.
De faas i forskellige farver, og nu ogsaa i hvid.
Den eneste ulempe er prisen :oops:

Karsten
Annonce
Hej Karsten

Til lyskæder ved jeg ikke, men en af mine kunder forhandler netop dioder på produktionsbasis, og de har en utrolig holdbarhed, og hvor der f.eks. i et trafiksignal var en pære for rød en for grøn osv. er der nu måske 1.000 dioder for hver, og først når måske 300 af dem er røget efter mange år, skal man udskifte, men det virker fortsat bare lidt nedsat. Læg mærke til hvor mange trafiksignaler der har fået skiftet oftest den mest sete med det, for især i modlys virker de langt bedre end alm. pærer. Strømforbruget er en lille procent af alm. pærer, så selvom jeg nu godt kan overkomme elforbruget de få dage i julen til en lyskæde, vil jeg da hellere have dioderne, der ikke bliver varme, og jeg tror de overtager det meste lys i fremtiden. Det er stærkt på vej og vil slå igennem inden for 5 år, tror jeg, men da vi har været så vant til det andet vil der nok alligevel gå 10 år primært grundet vores sendrægtighed og vane.

Mvh. JørgenE
AV min arm..... :oops: :oops: jeg har en kæde med dioder......jeg har bare ikke brugt den.... :?
Er disse mere holdbare end almindelige?
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Er disse mere holdbare end almindelige?


Af de mange dioder, jeg har set - godt nok i andre sammenhænge (stand-by-lamper og al mulig elektronik) har jeg indtryk af, at de i praksis har ubegrænset levetid, med mindre de får for meget strøm. Det kan selvfølgelig godt være, de bliver presset mere i lyskæder, lyssignaler og lygter, så de i praksis får en begrænset levetid, men fysisk burde de være meget mere robuste.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hvis du til næste jul vil købe lyskæde med dioder skal du sørge for at se den tændt før du køber, mange af dem der sælges som hvide er nærmest blå, det ser frygteligt ud.

Gem de defekte lyskæder, de er fine som reservedelslager. når du skal bruge en pære prøver du bare at sætte en af dine reserve i, hvid den lyser med ca. samme styrke som de andre passer den godt nok.

Hilsen Aksel

Har købt i Tyskland, der kostede en kæde med 100 pærer 7.5 €, jeg skulle bruge 2, købte 3 for at have reservepærer.
Uha da...bor jo laaaangt fra Tyskland.
Kan jeg få bud med???
Takker mange gange for jeres gode svar
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis