Årets gang i haven...

Da Kong Frost tilsyneladende lader vente på sig her på Bornholm, så er haven åbenbart kommet i "forårshumør".

Sædvanligvis plejer jeg først at bemærke dem henad kyndelmisse. Men idag faldt mit blik pludselig på en lille, gul klynge af Eranthis.

For nylig lærte jeg, at man også kalder den for Vinterblomme i Danmark. Og det er da i grunden et godt navn til årets første livstegn derude.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også observeret det - Konen så de første spæde tegn lige efter
nytår og vi har haft nogle stykker i blomst en lille ugestid.
Vedhæftet er gårsdagens nærbillede - bemærk de mange spæde
spirer omkring (1.års erantis?).

mvh
Jakob
Erantisser er så skønne livsbekræftende fordi de bare maser op næsten uanset vejret.

Grove :: De små nye er frøplanter. De blomster først på det tredie år, og skulle du komme til at vælte rundt i dem, når du ordner haven - ja så klarer de sig alligevel.
Jeg har altid samlet frø, så min have kunne blive helt gul, men nu er det igen en anden have, så jeg skal starte forfra igen igen igen..
Hilsen med forårsfornemmelser
sniffer

Sniffer  
Ja nu er der godt nok ved at være rigtig gang i erantisserne - og de ydmygt bøjende vintergækker er også blevet tydelige derude.

Men hvad der virkelig fik mig til at måbe, da jeg her over middag stred mig gennem en halv storm, var mit besøg i drivhuset (koldt). Der var blomsterknopper i en jordbærplante :shock: Kan det være sene blomsterknopper fra den lune eftersæson, der sidder der endnu? Eller kan det virkelig være begyndelsen på den nye sæson?

Og så kom jeg forresten lige i tanke om at få dækket rabarberne med rester af juletræet, for der er allerede de første spæde skudspidser oppe over jorden 8)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis