Windows XP samt Win 98 på samme Pc?

Hej alle!
Muligvis en rablende gal ide.
Jeg har en Pc med 2 HD, Master HD med XP + slave uden styresystem. Og mit problem er, at min scanner ikke kan opgraderes til XP

Kan jeg umiddelbart installere Win 98 på "slaven" så begge HD fungerer? Og så scanneren kommer til at virke? I så fald, hvordan? Og er der noget jeg skal tage højde for?

Mvh. Birger

P.S. Jeg er IKKE den store ørn til dette, og skal måske få én "proff" til at gøre det for mig.

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du højreklikker på iconet for dit scannerprogram gå så ind under egenskaber for scannerprogrammet - under egenskaber er der øverst en fane, der hedder kompatibilitet, klik på kompatibilitetfanen - her kan du sættet et lille flueben i "kompatibilitetstilstand" og dermed sætte windows XP til at køre windows 98 kun for dit scannerprogram

- Prøv evt. at teste først ved at højreklikke på et af dine iconer for et tilfældigt program på skrivebordet, som du har lagt ind, så kan du se, hvordan det fungerer, hvis du ikke er så øvet)

Smart :idea:
Hej brunhøj!
Tak for svaret, men jeg er åbenbart ikk' nørd nok, til at få lo.... til at virke. :oops: Jeg har været på www.sandberg.dk, men der er intet at gøre m.h.t. at opgradere scanneren. Problemet er ikke større, end at skifte den ud, men den er stort set ubrugt pt. men skal bruge den en del nu. Og jeg har jo en hel HD (ca. 35Gb) siddende i Pc-en, som ikke er i brug.
Men kan man have de to styresystemer på samme Pc?

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Du kan godt have win98 på HD nr. 2, men meget besværlig at skifte mellem XP og win98, BIOSen skal indstilles.
Er det ikke bedre at droppe win98 og skanner og køre XPen på begge HDer?

 

Tak for svarenne.

Dropper Win 98 og scanner. §:-o

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Der er mig bekendt ikke noget problem i at have to styresystemer installeret. De kan godt ligge på samme HD.
Jeg ved ikke hvordan man gør, men jeg kan finde ud af det for dig hvis du stadig er interesseret.
Annonce
Hej Knaldperle!

Tak for svaret.

JA tak, gerne.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Jeg ved jeg har noget om det et sted. Jeg kigger lige på det når ungerne sover, så smider jeg et svar.
Men du må ikke glæde dig for meget på forhånd, jeg er ingen ekspert.
Jeg har været lidt rundt omkring og har fundet ud af følgende:
Hvis der skal installeres to styresystemer skal de på hver sin harddisk. Eller hvis man kun har 1 fysisk disk, på hver sin partition.
Win 98 SKAL installeres først. Derefter installerer du XP. Husk at vælge ny installation og ikke opdatering.
Nu skulle den selv lave en bootmenu, hvor du kan vælge hvilket styresystem du vil bruge.

Det var garanteret ikke det svar du gerne ville høre, for du har tilsyneladende allerede XP installeret, og ovenstående vil jo kræve en formatering. Man kan vist også installere 98 efter XP, men så er vi ude i noget helt andet.

Ellers vil jeg foreslå at du opretter en profil på eksperten.dk og spørger derinde. Der har de virkelig styr på sagerne. Husk at give point hvis du får svar. Hvis du har spørgsmål ang. eksperten kan du skrive en privat meddelse til mig.
Jeg håber ikke det strider mod dette sites politik at henvise til et andet site, men jeg mener at eksperten.dk's hovedområde ligger rigeligt langt fra dette site til at det kan accepteres.
Tak for svaret.
Selv om det ikke lige var det jeg ville, er det bedre at få vished, fremfor at gå og tro.
Prøver lige www.eksperten.dk

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis