Maling af bindingsværk

Jeg har et hvidkalket bindingsværkshus med sort bindingsværk.

Jeg kan se at den tidligere ejer har malet træværket med noget der minder om sokkelasfalt..... Er dette rigtigt.....

Så ganske enkelt - hvad bør jeg male det med ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha, det findes der mange meninger om. Kig på raadvads hjemmeside. De sværger meget til de gamle metoder.
Hvis der er revner i bindingsværket synes jeg det er en god idé at bruge Gori 22 som første behandling. Den er god til at gå i dybden og beskytte.
Men som sagt der er rigtig mange meninger.
Sokkelasfalt mener jeg ikke er nogen god idé, men jeg kan tage fejl.
.......helt sikkert raadvads hjemmeside .......og Malermesterens gør det selv salg har en norsk Tyrilin trætjære , der er hammerdyr, vist noget med 1600 for 10 ltr , men den lugter også som en trætjære skal .

med malerhilsen

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Hvis du vil anvende stenkulstjære skal du først søge tilladelse til det, da det er pishamrende giftigt. Der gives kun tilladelse hvis bindingsværket er sværtet med stenkulstjære i forvejen.

Du kan købe trætjære fra Borup kemi, mener det koster 150,- for 2 ½ ltr. Jeg blander med linolie 1 : 1, til vores bindingsværk, endvidere har det også den effekt at hvis der er rådangrebne steder bliver disse hårde som sten, dog ikke med samme styrke som oprindeligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også